söndag 15 augusti 2010

Malakta


Igår besökte jag äntligen Malakta. Har funnits på min todolista nu i två år tror jag...  Det var ett trevligt ställe, och speciellt kanske igår när där ordnades gårdsloppis längs hela vägen.

 

Malakta är ett gammalt mejeri som nu omvandlats till konstverkstad, med ett mysigt café.


 


Vi hann mycket mer under dagen också, men några fynd blev det inte... Vackra saker ja, men fynd kallar jag det inte när priset är för högt ;O)

Sen avslutades kvällen på ett soligt och varmt Fagerö med bla detta trevliga band. Var tyvärr där i jobbets tecken så det blev ingen svängom... Idag är det mannens sista semesterdag, och mycket återstår på hans (min?!) todolista. Men idag är vi trötta efter en sen kväll så verandaräcket får nog byggas en annan dag, eller kanske en annan sommar ;O)



8 kommentarer:

Elsa sa...

Aina sitä oppii uutta, Malakta ihan uusi tuttavuus minulle. Kiva idea! Täytyy laittaa korvan taakse, että jos sitä joskus tulisi käytyä...

Kamomilla sa...

Vilket intressant ställe! :)

Lyckoslanten sa...

Ett besök där har nog stått lika länge på min todolista.
Det ser ut som om du har haft en minnesvärd helg! ;o)

Liljas Corner sa...

Jodå, det kommer andra somrar också! Vi har myyycket kvar på vår todolista, så jag känner på mig att vi behöver den... Den andra sommaren alltså :)

Jag har också länge tänkt att jag vill besöka Malakta, äsch att jag missade loppisen! Nåja, det kommer väl fler gånger. Det ser jättefint ut på dina bilder!

Unknown sa...

Visste inte att nått sånt fanns.Kanske man borde vika in nån gång!=)

Moster och jag sa...

Jag har faktiskt varit till Malakta en gång. Det var samarbete med Martha
förbundet. Var där en eftermiddag och gjorde bl a schampo, läppomada och hudkräm. Det var en riktigt rolig dag.
Jobbet med verandaräcket väntar säkert på er till nästa sommar.

Tre rum sa...

Dit har jag också tänkt ta mig någon vacker dag. Kanske inom de kommande två åren. eller när det råkar ordnas något oemotståndligt loppis.../Tant Grön

Anonym sa...

Va kul att du varit dit! Kan avslöja att frun i huset är min kusin :)