måndag 30 juni 2008

Vår helg...

Vår helg på Sjöbobacken var lika underbar som tidigare år! Vädret var perfekt, lite gråmulet söndag morgon men det klarnade upp då också. Massor med folk och trevlig stämning! Bjuder på en hel kompott av bilder, så får ni också uppleva den... :O)


Vänninan har målat några gamla stolar i trevliga färger...


Barnen hade kul! Storasyster ena dagen och lillasyster andra dagen och inkomsten delades lika... ;O) Även om försäljningsbordet var tomt den största delen av tiden.... Det fanns ju så mycket trevligare att göra...:O)


Här några bilder av den sagolika omgivningen. Alldeles spegelblankt på lördagmorgon...

Inne i "vår" sjöbod hängde det tom gamla nät kvar från förr i tiden.


Vårt gudbarn är inte bara pysslig av sej hon kan sjunga också!! Hon sjöng så underbart vackert vid den gamla kvarnen så det gick rysningar genom kroppen...

Tack för en härlig helg! En perfekt start på semestern...

Tack för alla semesterhälsningar jag fått! Ikväll skall jag hälsa på hos er andra. Nu skall vi äta frukost i solen barnen och jag, och får se sen vad vi hittar på... :O)

13 kommentarer:

Lenas pysselgrop sa...

Men vilken härlig tillställning det ser ut att ha varit!! Som ur nån gammal barnfilm på tv..

maiju sa...

Oj, vilken härlig miljö - en äkta skärgårdskänsla kan man säga! Så duktiga vänner du har också!

Anonym sa...

Så underbart vackert där ser ut! Dit hade jag gärna velat komma!

Anne/ Huvilaunelmaa sa...

Det ser alldeles jätte, jätte mysigt ut! Där skulle man faktiskt velat vara - tack för att få ta del av stämningen! =)

Lantliga drömmar sa...

Underbara bilder! Det var säkert härligt att vara där!
Så många fina ställen det finns här i landet, så mycket man inte sett...! Var nog till Kaskö när jag var liten, men det är ju en tid sedan... ;-)

Ha en riktigt skön vecka!

Maria sa...

Jaa, där skulle man gärna ha tillbringat helgen !! Underbara bilder!!

Johanna sa...

Era dagar låter verkligen underbara! Jag skulle gärna ha varit med där!Bilderna var så stämningsfulla!

Ha en skön vecka!

Mjuka sa...

Helt fantastisk miljö!!
kram Malin

Mari sa...

Tosi kauniita ja kesäisiä kuvia. Kyllä Suomesta tosiaan löytyy niin paljon ihania maalaismaisemia. Aurinkoista heinäkuun alkua:)

Marja Kristiina sa...

Tack snälla du!

Och jisses vilka härliga bilder! Visst fick vi också uppleva såna mysiga lantliga dagar via bilderna! Toppen!


Trevligt fortsättning på semestern!

Loa sa...

Underbara bilder. Nån gång ska jag hinna med på Sjöbobackdagarna. Har hört så mycket trevligt om dem, men aldrig besökt dem själva.

Nicole sa...

Vilka härliga bilder du fick till, jag var lite lat med kameran jag.
Får se om Kaskö får en riktig turistinvasion nu =). Ses! Ska ni vara med på Tomatkarnevalen också? Jag ska sälja för Päivis på fredag.

Kamomilla sa...

Hej!
Ojh hjälp ändå ett så underbart ställe att vara på!! helt härligt!!