torsdag 8 januari 2009

Ninas café

Min vän Nina bor i ett gammalt jugendhus byggt år 1912 i Finlands minsta stad... Själv tycker jag det liknar ett riktigt villavillekulla hus, vet inte då om de uppskattar den åsikten... :O) Men det är stort, charmigt, med vinklar och vrår, och målat i härliga färger med många detaljer. Och det kanske härligaste med detta huset är att där i ena hörnet fanns tidigare en tvättäkta lanthandel. De har bevarat denna i original med hyllor på väggarna från golv till tak, köpmansdisken, en kakelugn i hörnet och nu finns där också en hel samling med underbara gamla grejer. Som ett litet museum! Nina öppnar dörrarna till sitt café varje jul och man kan då smyga in där och njuta av en kopp kaffe med hembakt och beundra allt vackert. Lika mysigt varje år... så välkomna in ni också... :O)









Där bakom disken stod också en söt liten fröken och sålde godis i papperstrutar... :O) Dock inte min pysselIda utan hennes lillsyster denna gången.

9 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Så mysigt det ser ut, riktigt härligt gammaldags-charmigt!

Liljas Corner sa...

Va hemtrevligt det ser ut. Dit måste jag nog ta mej nästa jul :)

Fina påsar har du sytt också. Jag skulle behöva en tvättpåse...

Anonym sa...

ÅÅÅ så mysigt det ser ut!! Jag är såå förtjust i gamla lanthandlar :))

Ekebo sa...

Ser väldigt mysigt ut. Hade gärna besökt det cafet....

Kram Malin

Kamomilla sa...

Riktigt mysigt!

Frida sa...

Vilket mysigt cafe, där hade jag stortrivts.
Kram Frida

Mjuka sa...

Ser ju helt underbart ut!!! Charmigt!
Kramar Malin

Ett skönare liv sa...

nemne vilken trevlig blogg :) härligt, :)

kram nadja

alegni sa...

oj, därifrån skulle man ju gärna plocka med sig en hel del prylar, men det gäller att hålla fingrarna i styr ;)