torsdag 10 februari 2011

Fat på fot



Dessa två glasfat på fot har jag ärvt efter min mormor. Ni såg det ena i förra inlägget. De har nu fått flytta fram på paradplatsen i köket, för att de är så jättefina. Mycket av porslinet som står gömt i det blåa skåpet är så vackert så det är synd och skam att det inte syns...

Nu skall jag ta tag i studieuppgifter, som börjar vara på den nivån att jag knappt fattar vad jag sysslar med. Suck! Och ännu en kort helg har jag framför mej med en dag skolbänk och bara en dag ledigt. Dubbelsuck!! Dessutom  känner jag mej småflunssig med huvudvärk... Hoppas ni är på bättre humör än mej just nu ;O)

4 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Jag är sk*ttrött efter fyra dagar på jobbet - jättekonstigt, för jag är ju van att jobba. Men har fått massor av positiv feedback från förmannen idag, så jag är ändå nöjd och belåten :)

Det ser så fint och städat ut på dina hyllor!

alegni sa...

här skikar jag lite gott humör till dig --->
kom det fram?
fina fat och fint porslin, och jo, synd att gömma undan och inte använda dem!
trevlig helg trots allt elände...
kram

StrandviksVillan sa...

Äsch så jobbigt... Du e tuff du som orkar studera!
En ljusglimt borde man alltid ha framför sig, nåt att vänta på och längta till. Då blir det lättare. För mig är det var tredje helg som är ljusglimten ;) Och just nu hägrar sportlov för hela familjen.

Hoppas det går bra med studierna fast det är jobbigt!
Trevlig lördagkväll och söndag till dig!

Nicole sa...

Jättehärliga fat! Jag är ju också svag för fat på fot...
Hoppas att du orkar med studierna, för tänk så stolt och nöjd du kan vara efteråt då du har det avklarat!