torsdag 9 december 2010

Marängrullar






På självständighetsdagen bakade vi som sagt pepparkakor hos oss. Medans de övriga gjorde alla möjliga och omöjliga figurer passade jag på att göra dessa marängrullar. Lite kladdigt och svårt att få till runda fina former, men de är riktigt knaprikt goda och passar perfekt till glöggen :O)

Har en intensiv helg framför mej med en massa festligheter. Startar den imorgonkväll med julfest på jobbet. På lördag har vi svärmors 60-års bjudning och på söndagen skall lilla söta Lova få sitt namn. Pust, men det är ju bara roligt program så det skall nog gå bra :O)

9 kommentarer:

Hvita Hjärtat sa...

Låter som om du har en trevlig helg framför dej! Maräng-pepparkakorna har jag också testat någon gång, de är såå gooda!

Ha så skoj i helgen!

Livet på Vestergård sa...

Det såg riktigt goda ut.
Ha så trevligt i helgen!

Cathrin sa...

Mmm, vad sugen jag blir! Till helgen får det nog bli lite pepparkaksbak tror jag. Låter som du har en intensiv, men trevlig helg framför dig!

Kram
Cathrin

alegni sa...

vad mycket trevligt du har framför dig!
marängrullarna ser goda ut - hur har du gjort dem?
kram och fin helg!

Nicole sa...

Det var mycket trevligt program på en och samma helg det!
Marängrullarna ser jättegoda ut...

Hoppas helgen blir lyckad med alla festligheter!

Lyckoslanten sa...

Marängrullar har jag inte kommit i kontakt med tidigare. Man lär sig något nytt dagligen! Hälsade på din söta mamma i går på utställningen! Så duktig! Ha en fin helg! ♥

Vform sa...

Åå, vad goda dom såg ut och vad fint vid trappen!
Vilken trevlig helg ni har framför er! Hälsa alla berörda!
Här är allt ok!

Liljas Corner sa...

Mmm, ser smaskigt ut! Tror bestämt jag ska ta mig lite glögg och vanliga pepparkakor ikväll. I brist på marängrullar :)
Mycket roligt program du har. Trevlig helg!

bean emäntä - bea's sa...

Ser ut att vara riktigt mums! Jag med undrar hur du gjorde... Brädde marängmassa på pepparkaksdegen och rullade som man gör med kanelbullar...?