torsdag 25 november 2010

Mera fågelfrön


 


Besökte stans mysiga inredningsbutik häromdagen, och kunde inte låta bli att köpa detta ljuvliga fågelhus... Eftersom jag nu är helt såld på de stackars småfåglarna som fryser i kölden beslöt jag mej hastigt och lustigt att ge dem denna i lillajulklapp, förutom talgbollarna vi gjorde förra helgen. Så snäll är jag ;O)

Ännu hänger den kvar inne i farstun eftersom jag borde få en krok uppskruvad ute vid köksfönstret. Köpte också en annan riktigt trevlig sak som någon annan kommer att få i lillajulklapp, men den kan jag inte visa här och nu... Det är ju lillajul först på lördag ;O) Har faktiskt hängt upp lite juligare gardiner i köket, och skall plocka fram åtminstone en adventstake. Två nissar har också fått krypa fram ur sina gömmor. Och en jättefin dörrkrans hittade jag på julmarknaden! Så julstämningen börjar så sakteliga infinna sej även hos mej :O)

6 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Småfåglarna kommer att trivas hos er i vinter!
Skönt med lite julstämning.Jag fick mig en dos på adventskonserten som jag var på i kväll.
Kram Kicki

Kamomilla sa...

Du är snäll!!!! :D

Livet på Sjögård sa...

De va ju ett fin fågelmatshus :)

Skulle vara skojigt att ha en hos oss oxo och följa med fåglarnas liv på en sån men då vi har katt så skulle det väl vara som att servera mat åt katten istället... :)

StrandviksVillan sa...

Det var en fin servering!

Julkänslor ja... Dom var som vanligt starkast i november och ju mer det närmar sig jul och jobbstressen ökar så försvinner dom... Tror det skulle kännas annorlunda om man jobbade nån annanstans?

Ha en fin lillajulshelg!

Liljas Corner sa...

Hmm, ett sånt fågelbord skulle nog jag också behöva... "Våra" fåglar har sin restaurang ute på gården under en tall, men det skulle vara roligt att ha något vid köksfönstret också, så man kanske ser dem på lite närmare håll :)

God lillajul till er alla!

Moster och jag sa...

Snäll du är med fåglarna. De trivs nog hos er.
Fågelhuset är fint. Hoppas inte fröna blåser ur det.
Ha en trevlig 1 Advent!!