söndag 28 november 2010

Första advent

 


Idag har vi tänt första ljuset i adventstaken. Alltid lika spännande för barnen. Igårkväll var det också spännande då lillajultomten hade lämnat klappar utanför dörren ;O) Och till och med mamma Mia fick några paket, bla de fina kuddarna ni ser på bilden.


Och de matchar gardinerna som jag just har hängt upp. Syns lite dåligt på bilden, men jag lämnade faktiskt kvar spetsgardinerna också. Tyckte de passade så bra ihop med det grövre jultyget.


Och till sist ett bevis på att fåglarna gillade min klapp till dem :O)

9 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Du måste nog ha varit snäll du som fick klappar av lillajultomten ! Han hade nog lämnat klappar på vår trappa också, men bara till barnen i huset ;0)
Så fint det är i ditt julkök!
Kram Kicki

Nicole sa...

Va, fick du julklappar också?? Å så fina klappar sen, jättefina gammaldags kuddar.
Jag fick snällt sitta och titta på då barnen öppnade sina paket, men det var inte så dumt det heller ;).
Trevlig 1:a advent!

Liljas Corner sa...

Va roligt med fågeln! Han har ett så fint matbord så.
Här kom det ingen lillajulbock, men J och jag handlade lite extra saker och godis i affären igår istället ;)

Moster och jag sa...

Du tycks nog har varit snäll... för inte fanns det nåt paket på bron åt mig. Kikade flera gånger i fall han hade glömt att lämna dem;o)
Fågeln ser så lycklig ut över sin klapp.
Ha en bra vecka!

Louise sa...

Fint hemma hos dig i köket :)

H ennA sa...

Fina kuddar du fått! Fåglarna är nog nöjda med sin present också:-)
Nu är det stor åtgång på fågelmat och rådjuren är på jakt efter mat..

Ha en fin vecka!

Kram Anne

Mjuka sa...

Åh vad jag gillar din kökssoffa, så snygg i träfärgad.Bordet bredvid är också så fint!!
Happy 1 advent på dig
kramar Malin

alegni sa...

vad roligt att fåglarna visar sin uppskattning direkt!
vi tycks var fler som kör med nya varianter på adventsljusen i år :)
allt gott! kram

StrandviksVillan sa...

Mysig adventsstake!
Jag har inte fixat nån ännu, hrmmm, så det blev att tända ett annat ljus istället i söndags.