fredag 20 augusti 2010

Förvaring




Här ser ni min samling av glasburkar som numera står nära till hands på köksbänken. Här finns det nödvändigaste man behöver vid kockande och bakande. Det är en salig blandning av keittiötölkki, riihimäki och karhula. Ämnade ha samma lock på alla burkar, men då det är så svårt att hitta rätt storlek på karhula-locken, så fick det bli såhär. Jag gillar de rutiga också så kanske jag skall försöka hitta sådana istället... Och locken behövs för vi har myror på köksbänken...


Lillsyster skrev sitt eget recept häromkvällen, och sen kockade hon alldeles själv och resultatet blev faktiskt helt ätliga muffins :O)

Ser framemot morgondagen! Då blir det Juthbacka med en vän (inga barn denna gången ;O) Och jag hoppas ni som finns där idag lämnar kvar lite fynd åt oss också. På min lista står bla burklock i rätt storlek, små decilitermått i plåt, blåvita kaffekoppar till min samling, ett stort klädskåp till lillasysters rum (!) mm mm

Kanske vi ses i vimlet :O)


9 kommentarer:

Louise sa...

Jättefina glasburkar när det är flera :) Gör inget fastän det är olika lock tycker jag då det är samma färgskala! :)

Cathrin sa...

Gillar verkligen dina burkar! Tror tom att de vinner på att ha olika lock. Mycket snyggt.
Receptet var ju för fint. Spara det!
Önskar dig god jaktlycka i morgon!
Och trevlig helg.
Kram
Cathrin

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin samling med burkar!
Det blev inget Juthbacka för mig i år eftersom vi har så mycket annat den här helgen. Hoppas att du hittar det du söker och även oväntade fynd.
Kram Kicki

StrandviksVillan sa...

Lyckost!! Jag skulle också velat åka dit!
Tvättade ur en keittiötölkki och en riihimäki på fem liter häromdagen, från Hildas stuga förstås :) Locket var tyvärr inte i bra skick, rostigt och fult.

Hoppas du gör fina fynd!

Kamomilla sa...

Härliga burkar.Det är jättesvårt att komma över sådana som har lock!

Moster och jag sa...

Vilken härlig burksamling. Bra att ha allt nära till hands.
Blev det nåt fynd på Juthbacka för dig?
Vi åkte inte dit i år, har haft så mycket på gång den sista tiden så det blev avkoppling på villan istället.

Unknown sa...

Såg att det fanns en hel del fina riihimäki-burkar på juthbacka.Men inte alla med lock.Praktiskt att ha fram i burkar på köksbänken.I vår lägenhet är köket så litet så alla ytor är upptagna av brödrostar,vattenkokare och micro.Sen är det proppfullt.

Everyday living etc. sa...

Underbara burkar, gjorda för att ha framme så att man kan se dem. Hoppas det blev fina fynd för dig, det är ju alltid så roligt att hitta nått man gillar :)

Ha en fortsatt underbar dag! kram

Designe sa...

Superfina glasburkar och fint med måttet däri! Sött recept oxå!:)