torsdag 22 juli 2010

Mera fynd


I söndags var vi och hämtade hem den lilla söta byrån från mannens mormors hus. Den står i garaget och väntar på målarpenseln... Men som synes kunde jag inte denna gången heller låta bli att plocka med mej ännu fler grejer :O)


Knoppbrädor kan man aldrig få för många av... Dessa skruvade vi ner av väggarna i uthuset! Gamla fönster kan man heller inte få för många av, och detta var speciellt charmigt med gångjärn och krokar. Var jag sen skall placera dom har jag ingen aning om :O)

Vedkorgen är inte mitt fynd utan mannens! Han gillar nämligen inte mitt emaljämbar som jag envisas med att bära in veden i.... Behöver absolut genomgå en förvandling innan den kommer in i huset ;O)


I inlägget här nedan en röd färgklick och här bjuder jag på en grön färgklick :O) Kommer nog att bli fint detta bord också så småningom, och den söta lilla pallen.

I helgen åker vi iväg på några dagars semester hela familjen, och återigen på barnens villkor... Men jag skall sådär omedvetet försöka smyga in i några mysiga butiker längs kustremsan längst ner i landet ;O)  Tjingeling på er!


12 kommentarer:

bean emäntä - bea's sa...

Tjingeling på dig med!

Vilken härlig mormor ni har som har ett uthus fullt med fynd! Den lilla pallen var godis!

Min blick fastnade också på den prickiga kannan i förra inlägget. Har en fat i samma serie, fast den står nu ute under en pelargon. Har alltid trott att det är ngn som målat faten prickigt, men har tydligen haft helt fel...!

Trevlig semesterresa!

Moster och jag sa...

Här hemma hos mig finns en likadan byrå. För några år sedan gick jag på möbelrenovering och målade den beige och blå. Målade även blommor på.
Min favorit färg har varit blå men nu smyger många andra färger in.

Ha en riktigt skön semesterresa!

Livet på Vestergård sa...

Vad roligt att ha någonstans dit man kan åka och göra fynd :)
Ha en skön semesterresa!

alegni sa...

fina saker! känns lite konstigt att vår skattkammare inte längre finns nu. senast i natt drömde jag att jag fyndade skrivbordslampor där ;)
ha en fin södernresa :)
kram

StrandviksVillan sa...

Vilken stor hög med kommande projekt, najs! Småbord är alltid bra att ha och flytta runt efter behov.
Kanske det blir ett besök vid Loviisan?

Trevlig tripp!

Hannasvirrvarr sa...

Ljuvliga fynd!!

Pink and white dreams sa...

Härlig fynd du gjort. Den röda stolen i det tidigare inlägget är för härlig till formen, jag skulle nog vänta en stund med att måla den vit, den passar ju så bra så där också.

Vintage living sa...

Vilken härlig grön nyans i byrån!

Elsa sa...

Hienoja löytöjä! Mistä tuollaisia löytää, hyvä "aarresilmä" sinulla! ;)

Cathrin sa...

Vilka härliga fynd! Suger till i "loppistarmen" på mig. Jag har semestrat enbart på barnens villkor bra länge nu, tycker jag. Dags för en loppistur tror jag. :)

Nicole sa...

Vilka härliga saker ni fått med er hem, verkar vara en riktig skattkammare det där huset!
Mysigt kaffe (té) kalas i det tidigare inlägget också. Jag undrar om detta porslin fyndades på den auktionen där vi var också och ropade på samma saker som din mamma ;).

Flickan på landet sa...

Vilka mysiga fynd du har. De kommer att bli så fina så i ert hem. Lyckost som har tillgång till ett hus fyllt med skatter =0)

Och er kaffestund där på verandan gör mej så glad och man får en så mysig känsla :)

Ha d bra!