onsdag 7 oktober 2009

Reklam



 

 







Några av er har säkert sett denna underbara bok. Köpte den på bokrea redan för något år sedan. Den är full av gamla annonser från 40-, 50- och 60-talet. Vissa är så vackra så de blir som konstverk. Speciellt de handritade... Och vissa har sån humor i sej :O)

Kom att tänka på den när jag hittade Rumford bakpulverburken i skräphopen :O) Fast det fanns ingen sån reklam i den...



Och till sist en bonusbild på kabelrullarna ;O) Soligt och fint hade vi det ikväll i tvär kontrast mot hur vädret var imorse när vi åkte iväg. Då hann man tom bli blöt mellan huset och bilen... Ha en fortsatt fin vecka!



11 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Hm...du får nog köpa några hundra meter trädgårdsslang för att fylla dessa kabelrullor :D

Oj va du fyndar. Jag log vitt o brett åt bakpulver-burken...du samlar på dig precis sånt som jag diggar också...tex fruktlådorna...
jag har många gånger tänkt fråga vid Citymarket om man månne kunde få nån fruktlåda, men jag har inte vååågat :|

StrandviksVillan sa...

Vilka bamsingar till "trådrullar" :D

Oj så färdigt det ser ut på er gård... Ingen gräsmatta hos oss detta år heller :S

Sanna sa...

Vilka fina reklambilder!Så mycket fint du visar.
Kram Sanna

Hannasvirrvarr sa...

Verkligen fina, de gamla reklamerna känns så genuina och fina jämfört med dagens. Undrar om det finns något vardagligt idag som vi om 50 år kommer att se tillbaka på så som vi nu ser tillbaka på t.ex. just de här gamla reklamerna...

Den sista bilden med coca cola reklamen är min favorit tror jag. Den kunde jag gärna ha som tavla :)

Vekarus sa...

Kaapelikukkulan kuningatar :-)

Kamomilla sa...

Oj så enorma rullar! kanske inte soffbord av de där... :D

Kamomilla sa...

Härliga de där reklamerna- skulle jag tillägga!

alegni sa...

de ser alldeles ljuuuvliga ut de där gamla reklambilderna! de var minsann bättre förr!
det var inga små kabelrullar, det där :)

Louise sa...

Roligt med gamla reklamer - visst var de charmiga förr!

Vad du har gjort fint på trappan vid finingången!

Nicole sa...

Vilken härlig bok, den ska jag spana efter! Reklamerna förr var verkligen härliga! Man var minsann inte rädd för att skryta om sina produkter.
Ohoj, vilka rullar. Mycket skoj bland traktens ungar kan jag tänka mig ;).

Hanna sa...

Snygga reklambilder!
Kabeltrummorna såg väldigt frestande ut :D Kanske nån av dom passar att ha som bord ute i trädgården, typ som jag har... som planteringsbord ;)

Ha d gott i helgen!
Kram Hanna