fredag 11 september 2009

Mina senaste


Idag får ni se mina senaste loppisfynd.

Det finns en pytteliten rödakors loppis i vår stad. Den är öppen endast fredagar och då har man oftast bråttom hem efter jobbet, så jag är ingen flitig besökare där. Men förra veckans fredag fick jag ett trevligt telefonsamtal från en vännina
- De har karhula lock på rödakors loppisen nu...
Så då blev det att rusa in där efter jobbet. Och med mej fick jag en glasburk + tre styckna karhula lock till priset av vad ett skulle ha kostat på juthbacka...
Tack snälla du som ringde ;O)


Faten och skålarna är från en loppis i storstan.


Kanske man kunde ha ljus i dem...


De fina glasfaten ser ut som blommor...


Ikväll blir det tredje gången gillt med kräftskiva. Även om vi idkat sjukstuga hela veckan, men nu får det räcka!! Och hon mår faktiskt bättre idag. Fast kräftsäsongen är nog över märkte jag i butiken. I första butiken fanns inga kräftor och inga kräftservetter, i andra butiken fanns nog kräftorna, men fortfarande inga kräftservetter. Fast då gav jag upp och köpte vackert julröda servetter istället. De matchar ju iallafall kräftorna ;O)

Ha en skön hösthelg!

13 kommentarer:

alegni sa...

prisma i stan säljer kräftor för strax under fyra euro lådan! o jag kan bekräfta att det funkar bra med röda servetter ;)
vad kul att du hittat lock. jag skulle också behöva några...

Sanna sa...

Vilka fynd- så kul att finda något fint och billigt dessutom!
Ha en trevlig helg!
Kram Sanna

Kamomilla sa...

Vad bra, såna lock är supersvåra att hitta!!!

Lyckoslanten sa...

Vad trevligt att du fick dina lock och alla de där glasen ser ju underbara ut. Man får nya influenser på din blogg.

Nu måste jag ta mig samman. Har bara medverkat i en kräftskiva och det är typ två för få! Det tycks blir bråttom nu! Ha en fin sådan och annars skön helg. Det är du värd! :o)

Hannasvirrvarr sa...

Härligt när man hittar något som är billigare än det brukar vara. Och fatet ser faktiskt ut som en blomma. Bara en sån sak gör ju att man gärna köper det :)

Frida sa...

Vilka fina loppisfynd du har hittat. Vi har också en liten röda korset butik här i stan och de brukar ha en hel del fina saker.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Liljas Corner sa...

Tänk va man kan hitta i lilla Närpes! Ha en skoj kräftskiva!

Livet på Vestergård sa...

Vilka söta skålar du hittat. Tänk att locken fanns att fås så nära. Jag har faktiskt inte varit in på den loppisen heller. Det är svårt att få till det med passande tider. Hoppas ni fick en fin kräftskiva !

Vekarus sa...

Mukavaa kuulla, että teilläkin voidaan jo paremmin! Hienoa, että sait ne kannet! Mukavaa rapujuhlaa!

Anonym sa...

Hej!
Oj va fina fynd! Fin blogg har du oxå!
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

go kväll!☺
massa härliga fynd!

~Trevlig Helg ♥ Mamma Millan~

Ekebo sa...

Fina fynd du gjort. Ha det gott kram malin!

Anonym sa...

Vackert hem du har :) Superduper fint! Nu blev jag sugen på en loppisrunda!