fredag 20 mars 2009

Takdropp







Takdropp måste väl betyda att våren är på väg... Strålande sol och tom med plusgrader nu några dagar. Underbart! Fast ännu är en hel del snö kvar. Idag bjuder jag på bilder från min numera dagliga promenad. Ett härligt grått patinerat uthus, en vacker "stenresa", och underbara hängbjörkar. Och dessa alldeles nära vårt hus. Små saker som förgyller dagen! Idag är det dock mulet och grått igen...

Och lillasyster har fått nya gummistövlar. För att klara vårens töväder... Rejäla saker från Viking med foder inuti. Inatt har hon sovit med dem på HELA natten!! Behövs inte mycket för att förgylla hennes dag... :O) Själv besökte jag doktorn i storstaden igår. Han säger att jag är frisk, så nu vet jag inte riktigt... Jag känner mej inte frisk! Sköt om er alla som här kikar in!

14 kommentarer:

Hanna sa...

Ihania kuvia! Niin keväistä ja kaunista. Minäkin odotan kovasti, että lumet sulavat pian pois ja pääsisi laittamaan pihalle kukkia ja muuta.

Mukavaa viikonloppua!

StrandviksVillan sa...

Nämen...! Så trist... Man vet ju själv bäst hur man känner sig.
Jag är ju ett sånt spånhuvud att jag varken tar mediciner eller sjukskriver mig... Som att man skulle bli bättre då?!

Fina bilder! När man stannar upp i vardagen ser man lättare dom små vackra sakerna man har omkring sig!
Sköt om dig!

alegni sa...

det är ju ganska vardagliga saker du har på bilderna, men allt ser så magiskt o vackert ut på bild!
jag mår heller inte bra o vet inte riktigt hur jag ska tackla det...
hoppas vi båda börjar må bättre snart!

Anonym sa...

Jo äntligen är den efterlängtade våren på väg. Väldans storm i dag men vi får hoppas att den för med sig värmen =) Sköt om dig Kram
Tiny
Hos mig fins något för dig (dagens första post) =)
Ha en skön helg

Livet som det är sa...

Tihii.. Hon e allt sött er lilla M :)

Man skall nog ändå lita på sin egen kropp och är nånting fel så skall det tas på allvar och undersökas tills man hittar vad som är fel. Piste!

Tindra sänder många våta pussar åt dig "slurp"

kramar

i et lite rødt hus sa...

Herlige bilder! Våren er den beste årstiden, jeg elsker virkelig den tiden vi er inne i nå:)
God helg!

Kamomilla sa...

Visst kan ett par stövlar vara viktiga... Vad rart av henne!

Hoppas du mår bättre snart!
Ha ett bra veckoslut!
Kamomilla

Vecka - Vecka sa...

Visst är det härligt att det håller på att bli vår!

Hoppas att du känner dig frisk snart!

Ha en skön helg!

Kram,Lotta

Unknown sa...

Ja visst är våren underbar! Enda kruxet är ju just det att man borde använda gummistövlar, fast kanske inte då just i sängen ;)

Kramis,

NinaH sa...

Härligt, lillasyster! Såklart man måste få ha dem i sängen när de är så fina vill man ju inte skiljas från dem!;-) Nå... senare kanske de får stanna vid dörren... men nu!;-)
LIte seg på sena håll kanske... Men visst är våren på vääääääg!!! Hurra!

Elsa sa...

Näissä kuvissa on jo selvästi lupaus keväästä! Poispois jo lumet!

Suloista sunnuntaita!

Flickan på landet sa...

V A C K E R T!!Är ordet!!

Ulrika sa...

Härliga våriga bilder<3

Kram, Ulrika

S o F sa...

Vilka fina bilder. Gillar dem starkt!
Naturen är en underbar kraftkälla.

Ha det!