torsdag 18 september 2008

Tratt

En nygammal emaljtratt passar bra ihop med andra gamla saker på tallrikshyllan i köket.




Brödnaggen och den lilla söta kvarnen har varit min mormors.


Tack för era kommentarer om spetsremsan! Tror inte det är en gardin, men däremot ett påbörjat sängöverkast. Tänk vad trevligt när man hittar nya funktioner för saker som egentligen borde haft en helt annan mission här i livet... :O) Håller nu på och målar mina tre styckna blombord, och har även påbörjat några spetstavlor som jag hoppas blir bra... Ibland har man en fantasi i huvudet som man sen inte riktigt lyckas förverkliga. Hoppas det inte blir så denna gången...

Och lyckan är total i vårt hus! Lillasyster har en lös tand... Ha en skön torsdag!

13 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Lösa tänder är alltid lycka!!
Tratten passar perfekt i hyllan och tänk, jag har också precis fått en brödnagg från min mormor :D

Mari sa...

Kaunis lautashylly ja ratti on siinä kuin kotonaan:)

Mari

Johanna sa...

Vilken fin liten tratt.
Kaffepåsen ser också mysig ut!

Jag förstår inte hur du alltid kan vara så kreativ, samt hittar tid att förverkliga alla projekt...Du är väldigt duktig du!

Kram!

Sarppa sa...

Kaunishylly ja tavarat siinä, tuo pussakka on aivan ihana..

Maria sa...

Såå snyggt!!!

Ja snart blir damen rik då ;-D

Kamomilla sa...

Det är detaljerna som gör det! Snyggt!

sabina sa...

Du har det fint på din tallrikshylla! Lilltösen blir stor nu då. Efter att tänderna lossnat läspar de ju så gulligt... ;)

Ekebo sa...

Jag känner igen hennes lycka att ha en lös tand...det är stort när man är i den åldern. Fina saker du visar. Ha en skön helg kram Malin!

Skomakartummen sa...

Måste bara länka till dig om det är okej... Vilken fin tallrikshylla, är det en brödnaggare eller hårmassage grej den på hyllan med pinnarna? Många kramar Sari

Marja Kristiina sa...

Tack så himla mycket för din söta kommentar, det värmer. Har så småningom fått mina krafter tillbax och nu måste jag bara orka, för mina näraste och käraste.

Tack igen och ha en skön helg!

Emma sa...

Tratten var ju jätte söt. Lycka till med tandlossningen:)
Trevlig helg kram Emma

Anonym sa...

Fina saker på fin hylla!
Ha en skön helg!

maano sa...

mieletön kuva toi ratti ja kahvipussukka kuva :) ja ihkut taulut olet tehnyt :)