lördag 20 september 2008

Spetstavlor

Någon kanske minns att jag för en tid sedan fick en hel massa små spetsdukar. Fick ju också en del tips på hur jag kunde använda dem. Bla ett förslag var att sätta dem inom glas och ram. Denna idé har cirkulerat en tid i mitt huvud, och nu har jag då förverkligat den. Dock inget glas, men en ram som jag målat och shabbat, till bakgrund en gammal blåvitrutig kökshandduk och så en av spetsdukarna. Och texten tyckte jag var ganska passande! Blev slutligen rätt likt det som funnits i mitt huvud... Så jag är nöjd... :O) Har även en annan idé, borde bara hitta fler ramar...





Blomborden kräver en omgång färg till, så dem får ni se i nästa inlägg... :O) Har just tagit en plåt nygräddade semlor ur ugnen. Vi väntar gäster i form av en mormor och en moster (barnens) nu på förmiddagen, så de kommer att bli bjudna på dessa till lunch... :O) Sen skall vi åka på loppis!!! Och storasyster skall på kalas, och ikväll får vi två små nattgäster. Fullt program med andra ord... Fortsatt trevlig helg på er alla!



13 kommentarer:

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Kanonsöta tavlor, jag har också rama in gamla dukar, som hänger inne i gästtoan. Dina var riktigt fina med en kökshandduk bakom.....Snygga bilder nedanför på tallrikshyllan. Ha en skön helg. Kram Pirre

Lantliga drömmar sa...

Tavlorna blev jättfina! Vilken bra idé!
Semlorna ser så goda ut, hoppas ni får en riktigt trevlig dag och helg!

Kamomilla sa...

Söta tavlor, en fin ide`!

Ekebo sa...

Jätte söta tavlor, kul idee att ha kökshanduk som bakrund. Kul att gå på loppis...funderar om jag ska ta en tur idag. Ha det gott kram Malin!

Marja Kristiina sa...

Oj vilka söta tavlor!!! Ska du sätta en bild/ett foto ovanpå spetsdukan...? Om texten säger minnen och drömmar?

Ha en trevlig, solig söndag!

Nicole sa...

De blev ju hur söta som helst! Jättebra idé! Och vilka fina saker på din tallrikshylla! Nu blir jag ju lite nyfiken på vilen loppis ni varit till och om du hittat något...Gick genom de flesta i Vasa förra veckan och kammade så gott som noll =(.

StrandviksVillan sa...

Så sött med dukarna! Bra att dom var vita, alla mina är röda, gula, gräsgröna osv... De enstaka jag har sparat alltså, hmmm...
Härligt med färska bröd! Min brödbox (likadan) är nog största favoriten i köket, fast vi förvarar alla våra femtioelva olika knäckebröd i den.

Emma sa...

Dom blev hur gulliga som helst dina tavlor.
Och vad sugen man blir på semlor, typiskt:)
Kram Emma

Anonym sa...

Vilka fina tavlor!

Maria sa...

Riktigt fina tavlor du gjort!! Och MUMS vad bröden ser goda ut!

sabina sa...

Mmmm, vad gott med nybakade semlor!

Tavlorna blev riktigt söta!

Anonym sa...

Hej. Jättefina tavlor! I mitt huvud har också snurrat tankar om spetsdukar å ramar, men det är inte färig tänkt ännu... Dom som du har i badrummet uppe, varifrån kommer dom?! :) Kram

Galleri MochB sa...

Hej anonym!
Insynsskydden i fönstret antar jag att du menar... De har jag gjort av en gammal virkad duk som jag klippt i två delar och stiftat fast i en ram. Väldigt enkelt... :O)