torsdag 16 december 2010

Ljusburkar




Det är rätt stor åtgång på ljus i vårt hus just nu... så jag var via halpa hallen ikväll och fyllde på lagret. Köpte också två styckna lyktor som barnen skall ha med sig till skolan inför söndagens julfest, som detta år kommer att infalla UTOMHUS. Riktigt kalla temperaturer har utlovats så det blir nog att klä på sej både stickabyxor och vinterpälsen ;O) Men kommer säkert att bli riktigt mysigt ändå!

I lådan förvarar jag alla mina rödvita kökshanddukar som också är i flitig användning denna årstid.

5 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Jag var också till Halpa Halli på förmiddagen och fyllde på mitt ljusförråd :)
Spännande med julfest utomhus!

Moster och jag sa...

Fina ljus burkar du har.
Utomhus julfest.... hur blir det med de fina julfestkläderna då?
Nåja, säkert blir det bra också men jag tycker det är så trevligt med inomhus julfesterna. Det är sista året som mina barn är med här i byn. Känns lite vemodigt på nåt sätt.

Hoppas du berättar lite mera om festen när den varit.
Ha en skön kväll!!

Kamomilla sa...

Jag besökte också just IKEA och fyllde på ljusförrådet :)

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Jag hamnade här via Hannas Hantverk. Vilken fin och mysig blogg du har! Jag kommer att titta in här fler gånger!!
Stor Kram Annelie ♥


PS vilka fina kökshanddukar du har

Lyckoslanten sa...

I den affären var jag i veckan och köpte ljus åt änglar och till herdarnas brasa! ;o) Hörde om julfesten ute och det må bli intressant! Där behövs ingen klänning med spets och brodyr... Ljus går åt som smör i solsken här också! Ha en skön helg! ♥