tisdag 21 december 2010

Bara tre dagar kvar...






Efter att ha ätit så goda köpismandlar har vi nu också provat göra egna brända mandlar. Inte alls svårt och såå gott! Recept hittar ni här, ifall nån ännu vill prova på... De söta påsarna har klickats hem härifrån, och kanske någon hinner få sej en egen påse innan de är uppätna ;O)

Bara tre dagar kvar sa dottern med ett stort leende på läpparna imorse, bara tre dagar kvar tänkte modern med ett litet mindre leende... Så mycket man borde hinna ännu! Men barnen har fått jullov, och ikväll sover de hos mormor och morfar så då skall de sista klapparna klappas, sen kommer granen in imorgonkväll och då får jag köra en sista gång genom huset med dammvippan, och sen får det vara klart! Då struntar vi i resten... Ni vet allt det där pysslet som man inte hann med i år heller, eller alla de där goda kakorna som man inte hann baka i år heller... Denna jul blir säkert lika god och glad för det :O)

Och till dem som undrar så var utejulfesten supermysig och stämningsfull. Så mysigt med alla islyktor och vedkorgar som brann på skolgården i mörkret. Barnen sjöng så himla vackert och som pricken på allt kom tomten med häst och släde och delade ut paket. Sen så förtränger vi att det också var -15 och nordanvind som blåste mellan husen... ;O)

9 kommentarer:

Louise sa...

Roligt att utejulfesten blev en positiv upplevelse! Du har så rätt, här är det också en MASSA saker jag hade tänkt prova på i år men jul blir det ändå :)

Zinkhjärtat ♥ sa...

"Huset På Landet" har också gjort brända mandlar idag! Jag kanske skulle ta och prova på jag också!
Det låter jättemysigt med julfesten!
Stor Julkram Annelie ♥

H ennA sa...

Javisst blir det jul, fast man inte hinner med allt man ville ha klart i år. I år satsar vi på stämning...massor med snö ute, tända ljus inne, juldofter..
Dina bilder förmedlar julkänsla..härligt!

Ha en fin julvecka!

kram Anne

Livet på Vestergård sa...

Jag struntar i allt som jag inte vill eller hinner göra.Precis som du skriver så blir det en god och glad jul i alla fall.
Jag kan tänka mig att det var stämningsfullt med julfesten ute!

Hvita Hjärtat sa...

...och nu är det bara två dagar kvar! Men man hinner inte med precis allt, det är bara att inse. Det är alldeles för mycket stress kring jul. Huvudsaken att man hinner umgås och ha trevligt tillsammans! Önskar dej en riktigt stämningsfull och god jul!

Kram,
Jennie

Maria - Villa Krutbruket sa...

Härlig blogg!
Önskar dig en God jul! Kram Maria

Unknown sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjo flöjt.., precis innan jul hittar jag in till ännu en super duper mysig blogg!!!
Hittade hit via din kommentar hos Hemma hos Louise....
Kikar vidare och innan jag drar vidare önskar jag dig och mamma en GOD JUL och njut till fullo av dessa underbara dagarna vi har framför oss!

Kram till er båda
Marianne

kati sa...

Tulin toivottelemaan ihanaa ja rauhallista joulua!