fredag 19 mars 2010

Wordle




Har gjort varsin tavla åt barnen mha wordle. Ramarna har ni sett tidigare, men nu har de äntligen fått innehåll! Rätt kuligt när man kan vända tavlorna lite hursomhelst :O)

Denna helg börjar kalasperiod nummer två... och den kommer att fortsätta inte bara en utan TVÅ veckor framöver... Vet inte om jag skall skratta eller gråta! Kalas är kul javisst, och barnen älskar dem. MEN den stackars modern som skall planera och förbereda och handla och baka och städa och allt det där ni vet... ;O)

Trevlig helg till er också!

13 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Men så snyggt wordle blev inramat. Jag fick det här tipset i fjol hos saravillfara, men att printa ut mina sånger och citat har jag inte kommit mig till. Jättesnyggt som svartvitt.
Kalas är inte enkla, men de avtar med åldern. Det är länge sedan jag fick göra traktor- och tågtårtor! ;o)

Lycka till med kalasandet!

Cathrin sa...

Så fint!!! Jag har funderat på att göra något liknande, men hade tappat bort länken. Nu skall jag göra ett försök. Men jag har inte lika fina ramar, får leta på loppisrundna i morgon. Och kalas är roliga. Ett eller två. Sedan blir det lite väl tufft. Men vad har en stackars mamma för val? ;)

Lycka till

KRam

Livet på Vestergård sa...

Vad bra att du påminde mig.Jag tänkte göra det där i somras men glömde bort det.Nu ska jag nog göra ett nytt försök.
Lycka till med alla kalas :)

StrandviksVillan sa...

Jag VET!! Inte bara sådär att slänga ihop ett kalas, ännu mindre FLERA kalas. Men vad gör man väl inte för sin familj ;)
Fast det vore förstås trevligt om man själv fick bli lika ompysslad nån gång... Färdigt städat hus och mat på bordet.

Längesen jag har "wordlat" och jag har inte ramat in nån konstverk. Tack för påminnelsen :)
Verkligen fina ramar det där!
Ha en fin helg!

Lantliga drömmar sa...

Fiffiga tavlor! Kul med texten, och att det går att svänga tavlorna som man tycker!

Hanna sa...

Fina tavlor.
Kram
Hanna

Hannasvirrvarr sa...

Fiiina tavlor!

alegni sa...

visst kunde man ha kalas fast varje vecka om man hade en inneboende betjänt som tog hand om alla praktiska detaljer så man själv slapp anstränga sig ;)
fina tavlor, jag har själv funderat på att göra likadana, men har inte kommit mig för. det verkar som om det där där "komma mig för" tagit långledigt i det här huset...

Sanna sa...

Jättefina tavlor!!Tack för tipset!detta skall jag också ta och prova på någon gång.
Kram

Nicole sa...

Jättefina tavlor i härliga ramar! Wordle ska jag prova någon gång också, tack för tipset!
Ja, kalas, det prövar verkligen mödrarnas nerver. Jag förstår att det blir lite överdos med två kalasomgångar efter varandra, men å andra sidan så är det ju över då och du får pusta ut ett helt år hihi!

Unknown sa...

Hej!
Hittade hit av en slump! Men vilken trevlig blog du/ni har!
Åtekommer snart igen:)
Allt gott, Annaleena

sabina sa...

Lycka till! ;)

revesdargile.canalblog sa...

Magnifique blog, merci à Ines pour nous l'avoir fait connaitre !!
A bientôt,
Monique