fredag 5 februari 2010

Kappsäcksgömmor

 

  

 

Tack vare mimmuli fick jag inspiration till hur man enkelt kunde gömma undan en hel del sladdar, spel och konsoler vid den nya tv:n. Kappsäckarna stod innan i vårt sovrum, men fick nu flytta ner en våning. Tycker det blev bra!

Och som synes så är det inte bara pyssel som gäller i vårt hus. Även jag tittar tv och barnen också allt för mycket emellanåt! Vi har bara haft en apparat i huset tidigare, på vinden, men med fyra pers. i huset och ibland många olika viljor så.... :O) Tidigare satt barnen och jag på vinden på fredagskvällarna och tittade idol, medan mannen satt nere vid datorn och tittade morden i midsomer. Nu sitter barnen och jag nere på fredagskvällarna och tittar lets dance, medan mannen sitter uppe på vinden och tittar morden i midsomer...  Fredagsmys kallas det visst ;O)

Ikväll blir det inget fredagsmys, för vi är bortbjudna. Imorgon studiedag (urk!) men på söndag inget inbokat :O)

11 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Det var ju en riktigt bra ide med förvaringen i kappsäckarna.
Snyggt blev det också.
Ha en bra helg! Kram Kicki

alegni sa...

sjuttons snygg förvaring, mia! och vilken fin julklapp du fått också.
vad roligt med kreativa barn. länge sedan man fick uppleva något sådant här hos oss... eller nåja, kreativa är grabsen kanske, men inte med något som gagnar oss föräldrar ;) trevlig helg. kram

Lyckoslanten sa...

Nu inser jag vilken fiffig förvaring en kappsäck kan vara. I en annan blogg förvarades fotoalbum i en sådan charmigt nött kappsäck.
Trevligt att läsa om era fredagsrutiner! Här sitter mannen och jag och ser Let's dance, eller en eller två danser in i programmet... zzz. Arbetsveckorna tar ut sin rätt! ;o) Ha en skön helg! ♥

Viveka i Bläckhornet sa...

Hahaha...det låter som hos oss!
Jag sitter oftast o bloggar i sovrummet medans mannen ser tv i vardagsrummet. Myckey därför att vi har olika önskan om tv program.

Kram Viveka

Livet på Sjögård sa...

Hos oss är det hauskat kotivideot som gäller, men även vi kryper upp i soffan med lite popcorn och myser :)

Smart med kappsäckarna. Det är just sånt jag gillar med den här inredningsstilen, att man kan använda snygga grejer till praktiska ändamål... :)

Ha en skön kväll!

Kamomilla sa...

Ha en skön helg, trots studiedag...
Fina kappsäckar! Me like

mimmuli sa...

=) Trevlig Runeberg dag, kväll..=) Ja här bloggar jag gubben med resten av familjen tittar på värdens hemska program Dudsons..

De blev fint med kappsäckarna=)

StrandviksVillan sa...

Jag gillar också när man använder saker som inte är menade till förvaring ändå kan komma till nytta på det viset. Det där blev riktigt bra!
Jag är "allergisk" mot sladdar och teknikprylar. Gillar att använda dom men inte att se och förvara såna...

Hoppas studiedagen går fort och lätt!

Huset utanför stan sa...

Perfekt att ha resväskor för förvaring. Det har vi med! Storebrorsan (två år) drar ju ner så mycket leksaker från sitt rum så då samlar jag upp det i en resväska i vardagsrummet så slipper man springa upp med allt varje dag.

Sköt om dig! Kram

Louise sa...

Bra idé att gömma in allt tråkigt i snygg kappsäcksförvaring!! Skön söndag!

Lantliga drömmar sa...

Smart att förvara i kappsäckarna, både snyggt och praktiskt!
Vi struntade helt i att skaffa digi-box när analoga sändningarna upphörde, och i samma veva som vi flyttade gav vi också vår tv till min syster... Otroligt skönt är det att slippa allt tv-tittande, som det annars ofta blev alltför mycket av...! :)

Vad gäller Runebergstårtor skulle jag aldrig köpa sådana, dem gillar jag verkligen inte! Hembakta skall det vara, och utan bittermandel! ;)