tisdag 27 oktober 2009

Sminkbord





Idag bjuder jag på lite rosa bilder. Det kan ni säkert behöva för att pigga upp er i detta gråtrista höstväder :O) Har inte visat storasysters nya hörn kom jag på häromdagen, som nog varit klart en längre tid. Tycker det blev bra! Hon kallar byrån sitt sminkbord, men jag envisas med att säga byrå. Som åtta-åring behöver man definitivt inget sminkbord ;O) Där finns också en spegel av ett gammalt fönster och en klädhängare för alla väskor mm. Pallen flyttade vi från vårt sovrum.

Superbra med mera förvaring, och nu ryms förutom allt hennes smink (!) också alla hennes pysselgrejer inne i skåpet.

Och barbie-huset är inflyttat i lillasysters rum, även om det inte riktigt ryms där... Men faktiskt i rätt flitig användning. Så då har vi slagit två flugor i en smäll tycker jag och båda barnen är nöjda :O)


22 kommentarer:

bean emäntä - bea's sa...

Vilken härlig möbel att förvara "smink" i! Det kan ju hända att efter ett par år räcker byrån inte till... ;)

Livet på Vestergård sa...

Så mysigt hon har det! Det är ju bra att tänka på framtiden och ha ett sminkbord färdigt tills det behövs :O)

Ulrika sa...

Underbar prinsessrum!! Gillar rosa o vitt ;)

Kram Ulrika

Louise sa...

Ni har fixat till en riktigt söt vrå för "sminkning" :O)

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilket underbart rum för en 8-åring! Förstår att hon är nöjd.

Men det man väl att det är ett sminkbord...hihi ;)

Kram Viveka

mimmuli sa...

Va söt liten vrå till prinsessan=) Gillade inlägen med knoppar..ja ja tror att ja e me en knoppoman;)) Kan inte måtstå.

Kamomilla sa...

En härlig vrå för en tjej i den åldern! :)
vad fint du fixat!

Lyckoslanten sa...

Det där påminner mig om den vita pigtittare som min pappa snickrade åt mig i den åldern+. Åttaåringar är så härliga... bl.a. Trevlig vrå för nutid och framtid! :o)

Vekarus sa...

Kauniilta näyttää ja muutaman vuoden päästä sitä oikeasti tarvitaankin, siihen meikkaamiseen siis!

Seinä on kauniin värinen, juuri sellainen kuin olen ajatellut huvilalle tytön huoneeseen ja kalusteet saisivat olla siten valkoisia, kuten teilläkin.

alegni sa...

supersött ser det ut där i hörnan. jag funderade just igår vad jag ska köpa till vår guddotter som snart fyller nio. jag tror dessvärre att smink och sådant ligger högre upp på önskelistan är barbiedockor i dagens läge. lite sorgligt är det, men med tre äldre systrar kan man väl inte förvänta sig så mycket annat...

Liljas Corner sa...

Va gulligt och fint! Ett sminkbord värdigt en prinsessa :) Gillar speciellt upphängningsgrejen.

Sabina sa...

När jag läste storasyster och sminkbord tänkte jag att du har en 17-åring i huset. Men ÅTTA...hihi!
Ja, nog kan hon behöva ett sminkbord, och rummet är superfint tjejrum. Som hon skulle kunna ha ända till 17!

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Vilket fiiint rum. Rosa är alltid fint. Det är klart en tjej ska ha smink i rummet =)

ha det gott. Kram Pirre

StrandviksVillan sa...

Titta - man kan ju se golvet i din dotters rum!! Det kan man inte i min...
Vilket sött skåp och förvaring behövs ju alltid!
Kul klädhängare också, funkar den? ;)

Oj nu kom ju solen fram!
Hälsningar från en mamma som försöker vända huset rätt väg innan hon stressar iväg till kvällsjobb... :P

Anna S sa...

:) Hos oss har vi en liknande sminkbordsdiskussion allt emellanåt. Trevligt att höra att det är samma hos andra.

Hanna sa...

Vilken dröm för en liten sessa :)
Jättefint!
Vi fick måla om 8-åringens rum för ett tag sen... ville inte ha rosa längre :(

Ha d gott!
Kram Hanna

Mia sa...

Tror att jag ska modellen av klädhängaren. Lilla W har ju sina prinsess klänningar även som nattlinnen...men dagtid skulle dom gärna få hänga på en liknande ;)

Designe sa...

Vilket härligt rum! Rosa var även min favorit i den åldern!:)...gillar ju rosa fortfarande förresten..hihi.
Så fin lampfot du hittat i inlägget nedan! Kram :)

Lyckoslanten sa...

Apropå färger, så tycker jag att de finns även här... rosa, blått och det vita tycker jag är såå fint hos er! Skulle väl inte direkt passa med orange, eller hur! :o)

Jessica sa...

oj har ni också er diskho i hörnet? Det är tänkt så hos oss också. Hur funkar det? Är du nöjd och glad?

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för ditt härliga rosa inlägg!!
Så sött rum..mina töseer börjar tyvärr li förstora för rosa nu;(Stora tösen gjorde just om..o lilla väntar!!

Trevlig Alla Helgonna Helg
Kram Millan

Liljas Corner sa...

Hihi, syster ringde och berättade igår att dom skulle ha fest, men jag fick INTE komma ;) Hon tyckte det skulle bli så kul. Måste nog ringa och intervjua henne idag!
Jodå, HSM är pop just nu. Och jag är nästan lika förtjust i Troy som Jonna är :P

Hundarna tackar och bockar för den gulliga kommentaren! ;)