onsdag 12 augusti 2009

Finfina bänkar


Några dagar kvar av mannens semester och det händer grejer kring knutarna ;O) Dessa bänkar har jag väntat på hela sommaren, men den som väntar på nåt gott så... Gjorda av spillvirke och målrester. Tycker de blev jättefina!


Och framförallt så passar de perfekt till detta bordet som min pappa gjorde åt oss redan i vintras. Nu får det andra möblemanget maka på sej och dessa fina istället inta paradplatsen på verandan.Och ni ser väl att den övre delen av gräsmattan grönskar... :O)


I brist på blommande blommor i vår trädgård blev det istället lite av grannens säd i kannan. Vackert det också!


Myskuddarna har fått en egen låda.


Har varit ledig idag för att föra flickorna till skolan. Känns lite vemodigt ändå att de nu båda två är skolflickor. Inga småbarn mera i huset. En ny epok i vårat liv tar vid... Oj vad sentimental jag blir nu. Fast flickorna tycker bara det är toppen!!!

Lillasyster kom springande inatt när åskan mullrade...
- Mamma, Mamma det åskar och blixtar!
- Mamma är åskan farlig?
- Mamma jag är nog lite rädd!
- Men mamma jag längtar nog till skolan ändå...


14 kommentarer:

Mjuka sa...

Åh vilka fina bänkar!! Så supercharmiga
kramis Malin

Frida sa...

Vilka snygga bänkar din man har gjort. Härliga bilder du visar!
Kram Frida

Livet på Vestergård sa...

Verkligen snygga bänkar ni har. Visst kan man vänta om man vet att det kommer att bli snyggt :)
Jag tror att nästan alla skolbarn tyckte att det var (åtminstone lite)roligt att börja skolan igen !Nu är allt nytt och spännande en liten tid igen.

Kamomilla sa...

Jättefint möblemang! Vilka duktiga karlar!!!
Mysdynorna är jättefräscha! Varifrån är tyget?

Lyckoslanten sa...

Så bra om jag är en gnutta bekant, för då vågar jag provsitta dina finfina bänkar! Jag är så imponerad av vilken energi som finns att göra vackert. Bra med inspiration när man vill börja underhålla och göra nytt!

Första skoldagen är mycket speciell, även för oss lärare. Nästan så man borde ha satt krullor i håret som Alfons Åbergs fröken gjorde första skoldagen! ;o)

StrandviksVillan sa...

Kul med möbler som ingen annan har likadana av! Såna bänkar kunde jag också tänka mig att ha...

Vi hörde inget alls av åskan!

Visst är det både kul med ändå sentimentalt när barnen blir större... men vi har ju fortfarande vår "bebis" ;)

alegni sa...

väldigt fina är de, både bänkarna o bordet!
grattis till en grön gräsmatta! snyggt jobbat där också ;)
t.o.m. våra gymnasister tycker det är roligt att skolan börjar idag!

Galleri Hönshuset sa...

Hej, hur står det till?

Vilka underbara bänkar, så enkla och så fina =)

Det är lika här, båda tjejerna går i skolan nu...Inga dagisbarn hemma längre, och det känns tråkigt tycker jag. Man har alltid haft nån hemma under dagarna man varit ledig, men nu är man själv...

Jag får väl börja måla tavlor ännu mer nu =)

Ha en toppen dag. Kram Pirre

Flickan på landet sa...

Vilka fina bänkar!

Kuddarna finns också hos oss och är så mysiga!

Kul när gubbarna är lediga o det händer grejer. Här har vi inte sett mycket av vår pappa i sommar då jobbet ligger på så han inte kan vara ledig :-( Men vi hoppas på lite ledig tid till fler projekt i höst!

Mari sa...

Ihanat penkit! Kaikki kuvat ovat niin ihanan raikkaita taas, että...

H ennA sa...

Duktig jobbat av din man! Jättefina bänkar!

Kram Anne

Krisses hantverk sa...

Ja, tänk vilket härligt yrke vi lärare har som vara tillsammans med de små på dagarna :) Jag är klasslärare åt en etta i år och det är häftigt med nykomlingarna vill jag lova ! Ljuvliga havsbilder du har tagit på Gåshällan. Jag var med på lägerskola dit med sonen för några år sen och det var verkligen fint, med inga sådana härliga vågor såg vi den gången.

sabina sa...

Härligt möblemang!! Du har duktiga snickare runt om dig!

Barnen brukar fråga med lätt avsky i rösten... ska det där OCKSÅ bli vitt? ;) Men nu har de faktiskt blivit lite smittade.... t.o.m. sonen vill att hans "nya" skåp ska bli vitt för som han sa: då passar det ju bättre med resten av möblerna! :)

Nilla sa...

Så fint ni har hemma! Har suttit hur länge som helst och bara bläddrat och bläddrat och så kom jag till avsnittet var ni hade börjat med stenmuren och du funderade på hur ni ska göra trappan och då måste jag ju givetvis komma med ett litet tips även om jag inte kommer ihåg om ni redan gjort trappan?

Iallafall ett litet tips, ring till staden, tekniska avdelningen tror jag det är? Och fråga om de har gamla trottoarstenar kvar liggande någonstans som ni skulle kunna få köpa för en billig peng.

Vi har två stentrappor på vår gård och de är gjorda av just det, en som är mera rak och en som är lite böjd. Tycker själv det är så fint när de fortsätter i samma material.

Ha en trevlig helg!

H. Nilla