onsdag 1 april 2009

Ängligt




Min mamma "tusenkonstnären" tackar och bockar för gratulationerna... :O) Nämnde här tidigare att hon går på konstkurs två dagar varje vecka. Nu har de också provat på linotryck med träsnitt. Jag fick två underbara änglatavlor, och barnen fick också varsin fin prinsessängel. Mina passade perfekt på en tavellist i sovrummet. Byrån under gillar jag inte riktigt, men i brist på bättre just nu förvaras där sänglinnet. Tidigare när barnen var små hade vi en skiva på den och använde den som skötbord och förvarade då deras kläder i lådorna.

Måste också visa andra ändan av sovrummet... Den rätta dörren är på plats!!! Men ännu ser ni att det saknas ett handtag. Det borde finnas någonstans i huset men trots idogt letande har vi inte lyckats hitta det... :O) Och innanför dörren fick vi under helgen (tack vare inställda kalas...) upp hyllor på väggarna. Så nu råder där ett organiserat kaos istället för enbart total kaos. Inget att visa upp, men det är skönt att äntligen fått det gjort!!


7 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Oj, linotryck vet jag inte ens vad det är!? Men snygga är dina tavlor!

Jag kunde gärna ha den byrån... Har nämligen brist på såna och den där var ju söt.

Frida sa...

Hej!
Vilka snygga tavlor din mamma har gjort, så duktig hon är!
Kram Frida

Sarppa sa...

Kaunista jälleen kerran, tykkään kodistasi kyllä aina vaan

alegni sa...

jag kan stolt säga att jag vet vad linotryck är :) maken o jag besökte en konstutställning förra sommaren o fick höra om tekniken. dina änglatavlor är vackra. hon är duktig, mor din!
den där byrån är ju jättefin!

Viveka i Bläckhornet sa...

Jätte snygga tavlor. Så duktig hon är. Men jag har aldrig hört talas om det.

Kram Viveka

Kamomilla sa...

Om ni köper ett nytt handtag så hittar ni det gamla ;)

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig Allt väl?

Härligt konstnärlig din mamma är. Kul med konst när man känner konstnären.

Önskar dig en underbar helg. Kram Pirre