söndag 24 augusti 2008

Juthbacka fynd...


Solen sken och vi styrde därmed kosan mot Juthbacka igår. Paradiset för oss som är loppisgalna... :O) En hel del fynd fick följa med mej hem. Blåvitt naturligtvis! både i emalj och i textil och så en (till) trähylla. Pottan är jag kanske mest nöjd över... 12 e betalade jag gladeligen för den och det var också det dyraste på min fyndlista. Hyllan kanske inte är speciellt speciell men priset var heller inte mycket. Kommer att bli perfekt efter lite behandling. Och de blåvita kökshanddukarna införskaffades med tanke på en härlig sommarduk (från boken...) om jag nu näns klippa sönder dem. Mannen fyndade ingenting! Billig i drift... :O)




Och tre nya kompisar till min samling av små söta snapsglas! + lite annat smått och gott...



Och så har jag lekt lite i helgen med mina bilder... Tack Leinola för tipset om picasa2. Vill ni också prova kan ni ladda ner det här.

23 kommentarer:

Mari sa...

Voih miten ihanat hankinnat. Kauniita ja tarpeellisia:) Mukavaa alkavaa viikkoa!

Mari

maiju sa...

Åå, vad fina saker du har hittat! Visste inte ens att det var en stor loppis i Nykarleby, trist.

Själv använder jag Photoscape - den kan också laddas ner gratis och är hur bra som helst. Ha en bra vecka!

Elsa sa...

Hienoja löytöjä kaiken kaikkiaan! Etenkin nuo emaliastiat ovat huippua!

Olen käynyt muutaman kerran "Nykarlebyssa", sukulaisia asuu siellä.

Sunnuntai-iltaterveisin,
Elsa

Anonym sa...

Har väntat hela dagen på att du skulle skriva om dina fynd på marknaden:o) Fina grejer!!!

StrandviksVillan sa...

Finfina saker du handlat!
Jättefint blev collaget med små bilder, har varit inne en gång och tittat på programmet men tog mig inte tid då, ska nog testa det igen! Hittade däremot ett annat program ikväll...

Sarppa sa...

Todella kauniita löytöjä

Emma sa...

wow vilka fynd. Själv är jag förtjust i kokums gulgröna. Förstår att du är nöjd med dina inköp. Då är man så nöjd att kommande vecka känns som en dans på rosor:)
Kram Emma

Marja Kristiina sa...

Fiffiga fynd! :-)

Ha en bra vecka, hoppas det blir mer sol än regn (just nu öser det ner...)!

maano sa...

kauniita löytöjä :)

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilka urmysiga saker du hittat! Underbart!

Jes

Lantliga drömmar sa...

Vilka härliga saker du hittade! Riktigt fina, och blåvita! ;-)

Själv jobbade jag i år igen så jag hade inte möjlighet att åka nu heller, men nästa år ska jag väl få vara ledig?! :-)
*håller tummarna*

Flickan på landet sa...

Va härliga fynd du har gjort. Gllar också blå/vitt!Min man fyndade heller inget?! Det räckte väl med mina fynd ;-)

Galleri Hönshuset sa...

Halloj. Vilka fynd! Härligt med loppis.... jag har också funderingar på o sy nåt av gamla kökshanddukar men törs man klippa sönder dem? Återstår o se...Ha det gott vännen. Kram Pirre

Skomakartummen sa...

Vilka fina fynd, förstår att du är supernöjd. Många goa kramar Sari

Anonym sa...

Så kul att ni kunde åka dit! Ni har väl ändå en bit?
Härliga fynd, förstår om du är nöjd! Är själv också jättenöjd med mina.

Gunilla sa...

Ljuvliga fynd,vi var i fjol på Juthbacka marknad, första gången(men inte sista)det är ju trots allt en bit från sydväst...helt otrolig marknad, inte en chans att ha "koll" på allt.Roligt att se alla fynd på bloggarna, jag njuter med er!!
Kram

NinaH sa...

Så läckert du arrat bilderna!
Och vilka loppisfynd! Härliga!!

Ann-Catrin sa...

hallå där!!

men vilka fynd.. gillar verkligen det blåvita.. så fräscht!!

Vilken bildkavalkad.. skulle jag kanske försöka mig på oxå.. när tid finns!!

Tack för tipset!!

kram på dig A-C

sabina sa...

Du fyndade ju en massa fina saker!! Jo, mannen och barnen tar jag INTE med till Juthbacka. Då kan man ströva omkring precis som man vill! ;)

Millas hem sa...

Oj, vilka fynd!
Tycker ju precis som du om emalj, har också en potta i blå/vit emalj, men min är nog för lite större rumpor (har nog visat den under etiketter"gäststugan").
Jag har snäckor i min! :)
Hyllan kommer att bli fin, du tänker måla den röd va?! :)Hehe!
Handukarna...vill ha!!
Kramis Camilla

Ekebo sa...

Super fina saker du fyndat, har en likadan hink (den lilla). Vad duktig du är som fixar att få ihop ett collage av bilder, önskar jag kunde det:). Ha det gott! Malin

Maria sa...

Jättefina saker du fyndade!! Och vad roligt det skulle vara att göra liknande fotocollage som du gjort....borde ladda ner sidan du tipsade......OM jag bara hade tid och klarar av det *blink*

Mjuka sa...

Jag gillar de söta glasen du fått med dig hem, ljuvliga
kramar M