onsdag 21 maj 2008

Lillasyster

Fortsättning följer på barnens rosa värld... Vi valde att inte lägga in några inbyggda standardskåp i deras rum. Tycker de är så skrämmande stora och fula... Till lillasysters rum hittade vi istället ett litet sött skåp på loppis. Det målades förstås vitt och passar bra åt henne nu när hennes kläder ännu är modell mindre.




Soffan är också ett loppisfynd, och med måttanpassad madrass blev den perfekt som säng. Ännu saknas ett ordentligt sängtäcke (kanske quilten på billiga boden om jag inte tar mej i kragen och syr ett lapptäcke...).


Pigtittaren är söt! Och så finns här också en liten dockvrå och två stycken vita ikea bokhyllor och en miljon andra grejer som jag censurerar bort...




Ikväll är jag ensam hemma! Har målat en del vitt faktiskt, men inga intressanta saker utan mer sådant där nödvändigt som knutbräder på huset. Inget att visa med andra ord... Barnen + fader är på andra fotbollsträningen för säsongen. Lillasyster fick följa med ikväll också, så fårse hur länge hon har tålamod. Inte så värst kan jag tänka mej...:O) Men fotbollsskor hade hon på sina små fötter och en fotboll modell väldigt liten! Måste också kommentera denna underliga väderlek som råder... Stod och målade i solsken, med fåglarnas ljuvliga kvitter som musik, lite duggregn från ett grått moln precis ovanför vårt hus och åskans mullrande... Kan det blir märkligare?? Till slut kom en riktig skur så då gav jag upp och gick in och bloggade istället :O)

16 kommentarer:

Maria sa...

Klart...vi har det ALLTID tipp topp!! Lilltjejen lägger ALLTID tillbaka sina saker och drar dem INTE över hela huset *BLINK*

Underbara detaljer av rummet, bakelsen ser god ut *smile* !! och jag kan riktigt se för mej hur er tjej var SÖT i sina fotbollsskor....och ivrig ;-)

Ulrika sa...

Underbar flickrum.
Kakan ser jättemumsig ut;)

Kram, Ulrika

Kamomilla sa...

Så snyggt hos tjejen! Underbar soffa/säng! Och så fräscht och gulligt!

Johanna sa...

Vilket fint flickrum ni har!
Skåpet är jätte snyggt, och ert kaffebord ser så mysigt ut!
Kram!

Lenas pysselgrop sa...

Fint! Vilken tur att man kan välja vad man fotar och vad man censurerar bort - det blir liksom bättre så ;)
Jag sov också i en sån soffa/säng en gång i tiden. Mamma hade fixat med sänghimmel ovanför. Vilken föll ner ett par gånger, när det lektes lite för vilt.. :)

H ennA sa...

Så sött rum prinsessan har! Sängen är vacker!
Det har lovats varmare väder till helgen här, hoppas det blir så också..tröttnat på att huttra så fort man öppnar ytterdörren..

Må så gott!

sabina sa...

Vilket sött rum hon har!

faster atta sa...

Vilket underbart rum! Det lilla fikabordet me duk och tårta.... tror jag smäller av!

Anonym sa...

Jättefint och romantiskt flickrum - jag gillar sängen lite extra mycket!

Lantliga drömmar sa...

Vilket fint och sött tjejrum! Sängen är underbar! :-)

Här är vädret okcså lite konstigt, solen skiner men himlen är mörk. Kanske det komemr regn här snart okcså, skulle inte vara helt fel med tanke på hur torrt det är!

Anonym sa...

Jättemysigt rum!
Fin säng och skåp.
Jag söker med ljus o lykta efter ett liknande skåp till min äldsta dotters rum, utan resultat än...vad betalade du för ditt? Jag tycker att de är så dyra!

Hanna sa...

Oj så fina bilder!!! Vilken underbar säng och så fint skåp! Gillar inte heller standardskåp :(

Och va härligt att få vara ensam hemma!! :)

StrandviksVillan sa...

Vad ska man säga...? Helt underbart är det ju!
Kvilten du funderar på, kan det möjligen vara en sån jag köpt åt Storasyster? Den är åtminstone väldigt vacker för det billiga priset! Vi ville ju inte heller ha fasta garderober, men vårt inköp blev ju misslyckat, som jag skrev tidigare...

Solsjö - Under en vind sa...

Såååå sockersött!!!! Förstår att tösen trivs där!

Visst behövs insynsskydd till min lilla toalett, har påbörjat ett litet skynke...men den där berömda tiden är svår att komma överens med...hi hi....

Ha en skön helg! Kram!

Anonym sa...

Nu måste jag nog visa detta inlägg åt sambon!Vi har en såndär soffa ute i ett förråd,tror den är i nån blå/grön nyans nu,den har inte haft plats inne så den blev stående där och med tiden blev den uppsamlingsplats åt hans verktyg,spik osv!!Vår dotter sover ännu i babysäng men gissa var hon kommer att sova då hon blir större!Ja,i den!Men inte i förrådet förståss! :)
V.

Mjuka sa...

Vilket sött flickrum, älskar de söta kopparna.
kramar Malin