torsdag 15 maj 2008

Färgglatt

Passade på att fota lite när flickorna hade städat sina rum. I deras rum är det vääldans mycket rosa! Jag får nästan en chock varje gång jag kommer in där...:O) Under vårt byggande blev det ju i något skede aktuellt med färgval till rummen. För storasyster var det enkelt - rosa, glitter, hjärtan, prinsessor, och för lillasyster var det också väldigt enkelt - Spiderman! Fast det blev nog slutligen rosa för hennes del också...:O)

Fasar lite för den dag vår storasyster säger att hon inte gillar rosa mera... (en liten föraning var det ju inför hennes kalas när det skulle va dödsskalle på inbjudningskortet...) Vart skall då ALLA dessa rosa grejer ta vägen??




Har försökt spä ut allt det rosa med mycket vitt...


Trevliga drömfångare har vi gjort tillsammans av vackra pärlor, fjädrar och ett glittrigt band. Men lillasyster har lite sjå med varför hon drömmer hemska drömmar ändå... Vissa kvällar när hon gått till sängs ropar hon "Mammaaa! Det kom en dröm!" redan innan hon hunnit somna. Och så måste jag och vifta in drömmen i dömfångaren...:O)

Fortsättning följer på flickornas rum...

PS. Om ni har brist på sysselsättning någon dag kan ni kika in på denna: Fyra nyanser av rosa. Har absolut INGENTING med inredning att göra men hon skriver så härligt färgglatt...:O) speciellt kanske för oss som har/haft småbarn...

11 kommentarer:

Lenas pysselgrop sa...

Ja, där var det rosa. Precis som det ska vara i ett flickrum :) Många söta grejer du visar!

Ulrika sa...

Riktigt en prinsessrum!! Rosa ska det vara;) Lampan är ljuuvlig...

Kram, Ulrika

Kamomilla sa...

Ojdå! med två söner så får jag nästa rosachock! Så mycket rosa har aldrig kommit över vår tröskel... Sött är det! Som marschmellows!

StrandviksVillan sa...

Mmmm... Här har ju Storasyster lika rosa rum och det börjar redan höras kommentarer om att "inte gilla rosa så mycket mera". Men man kan ju som sagt spä ut det med annat, jag har också börjat byta ut mot vitt. Har inte haft möjlighet att fota hennes rum, det är aaaalltför stökigt för att jag ens ska ta mig in där ;)

Maria sa...

Ljuvliga detaljer, jag hoppas att min tjej aldrig tröttnar på rosa!!....ja, börjar hon gilla det vita kan jag överväga att slänga ut det rosa *blink*!!

Marja Kristiina sa...

Absolut härligt! Fast min dotter har nyligen sagt att hon skulle vilja ha det blått i sitt rum... Aldrig i livet, svarade mamman ;-)

sabina sa...

Sånt rosa prinsessrum har vår lilla prinsessa också! Det är samma för mig, jag får nästan hjärtslag när jag går in dit för jag har aldrig varit nån rosa flicka,jag har gillat blått... :)

Ekebo sa...

Fina detaljer från barnrummen! Skulle också gärna inreda ett barnrum i rosa men jag tror inte min sjuåring skulle bli så förtjust. Ha det gott! malin

Nicole sa...

Så mysiga saker, hoppas att du vänjer dig med det rosa med tiden! Men då du väl har vant dig kanske de vill ha något annat...Själv har jag alltid gillat rosa, men A tycker om blått så det blev inget rosa prinsessrum för henne!

Galleri Hönshuset sa...

Halloi
Tack för besöket hos mig. Vilken härlig blogg du har. Hucklerna på tjejerna var riktigt fina. Rosa går alltid hem hos mina tjejer. Kan det vara så att mamma gillar o köpa rosa kläder o grejer till dem? Man formar dem från ganska tidig ålder. Våran yngsta dotter har en likadan lampa i sitt rum. söt! Ha det gott. På återseende. Pirre

Anonym sa...

Så mysiga tjej rum!