fredag 4 april 2008

Önskelista

Nu finns denna inte längre på min önskelista, utan i mitt kök... :O)



Storasyster fick ju en ny cykel på sin födelsedag. På passligt cykelavstånd från oss finns den fd byskolan med sin lekpark. Så kvällsprogrammet består numera av en cykeltur dit, rutscha, klättra, gunga och se vem som kan hoppa längst ur gungan... Lillasyster fick som brukligt är ärva storasysters gamla cykel. Häromkvällen skruvades stödhjulen på och hon skulle naturligtvis också SJÄLV cykla ända dit. Vilket gick bra till en början, men till sist fick pappa cykla med en fot och puffa på med den andra... Hädanefter har det inte varit några diskussioner om hon ska cykla själv eller sitta på med oss... :O)

Och så stundar det helg återigen... och vi hoppas förstås på lika härligt väder som det varit dessa dagar. Må så gott alla!

4 kommentarer:

Kamomilla sa...

Jag har en likadan jag! När jag tittar på dina tidigare inlägg så ser jag ju liknande saker som jag så gillar... glasburkar, trälådor, korgar och mmm alltmöjligt. För att inte tala om ide´banken! En sån har jag också. Visserligen inte lika fint ordnad, men i alla fall... Under byggtiden förde jag dessutom byggdagbok som jag sen börjat skriva en bok av. de sista kapitlen är ännu inte klara men under semestern ska jag sammanställa allt och få boken klar. Hoppas jag i alla fall...
ha ett bra veckoslut!

My Lovely Things sa...

jätte fint durkslag...
åh att lära sig cykla det är stort..tänk vad man har tränat med barnen..

kram anna

Änglahem sa...

Den är snygg! skulle en haft...hmmm
Känner igen det där med cyklingen*fniss*!

Ha en skön helg!
Kram/Ulrika

Millas hem sa...

En sån har jag också tittat på!
Den är så charmig!
Man kan ju använda den till mycket...och så är den ju VIT!!
Kram Camilla