tisdag 11 mars 2008

Värdsliga problem

Fick en söt blomma häromdagen. Nu bor den i en liten zinkhink på spiselkransen bredvid en stjärna.


Igårkväll kunde storasyster inte somna. "Då jag bara funderar på när solen skall slockna..." Oj, oj hur skall man förklara detta nu enkelt och smidigt tänkte jag. Klockan var fem före nio och det började bli dags att bänka sej framför Simon & Tomas. Denna enorma katastrof skulle infalla om tusen år förklarade hon, så slutligen kom vi fram till att hon skulle ev. bli 107 år (min morfar blev ju 98 år) och då är det ju fortfarande låångt till tusen...:O) Gårdagens S & T var dock lite väl mustig för min smak...

Mörker och tystnad råder i huset när tassande steg hörs och vi blir tre i sängen... några minuter senare och mera små tassande steg och vi är plötsligt fyra i sängen. Hmmm... fadern i huset förbarmar sej och så är vi tre igen.... Frid och fröjd tänker jag och lägger mej till ro "Mamma jag drömmer så hemskt" (lillasyster) "Alla grejer är levande!!! Jag vill sova bredvid dej" Men knixet är att där är det ju redan upptaget av en fröken med värdsliga problem (solen...) Det blev någon timme mindre sömn inatt...:O)

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Ja visst är det lite knepigt med svåra frågor ibland.. Inte lätt att vara mamma och helst allvetande oxå.

Ha det gott.
Kram

Lantliga drömmar sa...

Säkert trångt och jobbigt många nätter, men tänk ändå vilken lycka att få ha sina älsklingar hos sig...! :-)
Mycket fint du visat sedan jag sist var här! Er kvist blev jag helt förälskad i, och glasburken med de vita tulpanerna var bara för charmig! :-)

Ha en skön fortsättning på veckan, och hoppas du får en bättre natt inatt! ;-)