onsdag 27 februari 2008

Bokskåp

Nu har jag sportlov resten av veckan. Såå skönt! Idag skall vi baka inför det stundande kalaset, och så borde vi ju sporta också... men det är lättare sagt än gjort med detta märkliga vinterväder (plusgrader och blött och trist ute) Igårkväll var vi till simhallen så kanske kvoten är fylld med sport även för idag... :O)

I förra inlägget skymtade ett vitt skåp. Det är ett alldeles underbart skåp som min morfar har gjort i sina ungdomsdagar. Han var en händig man... (tyvärr finns min morfar inte mer, men han blev hela 98 år) Det har tidigare stått hos mina föräldrar. Då var det också vitt, men med hemska gula glas, så här emellan har det varit blått (min blåa period...) men nu målade pappa det (igen....) åt hos inför flytten. Det är egentligen ett bokskåp, fast jag använder det för alla mina "finglas".


Här förvarar jag också min samling av glaskaraffer (loppisfynd) och min omaka samling av små snapsglas (också loppisfynd). De är så söta och trevliga tycker jag... brukar duka upp dem på en bricka, så får alla välja varsitt - stort eller litet... :O)


Den maffiga ljusstaken fick vi av våra vänner som inflyttningspresent.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart skåp!!
Och roligt att ha när man vet vem som gjort det.
Ha en bra dag!

sabina sa...

Jättefint bokskåp! Jättebra till dina fina glas!

LOPPISLIV sa...

Vilket underbart skåp...och extra roligt att det är din morfar som har gjort det...´blir lite känsla med då...Ha det gott //Paula

Pernilla sa...

Ett sånt underbart vackert skåp och dessutom har det ju en historia. Tycker det passar utmärkt tilll dina glas.

Ha ett skönt lov.. Kram

Anonym sa...

underbart skåp, passar ju minst lika bra som porslinsskåp!

Ha en skön dag! kram/ruffa

Anonym sa...

porslinsskåp=glasskåp ;)