fredag 25 november 2011

Lillajul


Varken jag eller barnen kan riktigt fatta att det redan är lillajul. Lillasyster maler på om den där snön som fortfarande fattas, och julstämningen som inte riktigt vill infinna sej. Men ikväll skall vi göra vårt bästa för att hitta den, lillasyster och jag. Vi ska nämligen gå på kurs och stöpa gamla hederliga ljus.


Det är rätt kul när man öppnar en låda och hittar saker som man nästan glömt bort att man stoppade ner där förra julen...


Imorgon skall vi baka pepparkakor, pynta lite och sen invänta den där lillajultomten som förhoppningsvis hittar oss trots bristen på snö :O)








4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Låter som en perfekt planering för att framkalla den där lillajulstämningen!
Jag blev också glatt överraskad när jag såg innehållet från i fjol i min julkorg! ♥

Kamomilla sa...

Ja..det är svårt. På nåt vis har man hållit sig för att inte håsa iväg, och nu när man får brassa på så har man ingen fiilis. Konstigt!

Liljas Corner sa...

Ja, det känns lite som julen som försvann i år... Men ljusstöpning låter som ett bra knep för att finna julkänslan. Och lillajultomte också. Vi ska på 30-årskalas/inflyttningsfest/lillajulfest ikväll och imorgon blir det Stundars julmarknad, så jag hoppas på lite fiilis :)

Så fina saker du har i din låda!

StrandviksVillan sa...

Ah, där blev jag påmind om en tjusig pappersstrut jag har i skåpet ;)

Näe, det är nog verkligen svårt att hitta julstämningen i år... Men man kan ju ändå sitta och kura i soffan under filten, dricka glögg, äta choklad och se på brasan och levande ljus.

Ha en kul lillajul!!