onsdag 28 september 2011

Färgklick nr2




Emaljkannan fick bli färgklick nr2. Skall plantera en blomma i den nästa sommar och ställa den ute :O) I korgen fanns också den lilla charmiga koppen som passade perfekt till.

Denna vecka har vi en febrig lillasyster i huset. I måndags var jag hemma med henne, och då hade hon värk och feber. Igår var pappa hemma med henne och då var hon pigg och feberfri. Idag for hon till skolan, men kom hem med 38,6 i feber igen... så imorgon blir det återigen en hemmadag. Fast vi har haft det mysigt tillsammans i soffan ikväll och tittat film :O)






7 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Vackert matchande par du har där !
Hoppas att lillasysters feber ger sig iväg för gott nu.

StrandviksVillan sa...

Jahapp, du hade visst redan en fin kaffepanna som matchar ;)

Trist att vara sjuk, men man kan ju förstås passa på att mysa med mamma om man bara orkar :)
Sköt om varann!

Lyckoslanten sa...

Fick för mig att det var Tommy och Annika där på muggen! Fin kanna!
Det tycks vara så att febern kommer igen. Hoppas att ingen inflammation, t.ex. öron ligger bakom.
Sköna mysstunder! :o)

alegni sa...

stackars liten, men kanske det är ändå tröstar lite att få egentid med både mamma och pappa då man är sjuk.
fina blå saker, fast burken i förra inlägget är färgmässigt min favorit :)
kram

Kamomilla sa...

vailka sötisar! Inget kul med alla sjukor nu, hoppas det går fort över.

Cathrin sa...

Febersjuka går nog lite varstans just nu. Själv var jag hemma nästan hela förra veckan med lillikllen. Försöker se det som ett tillfälle att mysa ihop. Trots den tråkiga anledningen...
Muggen är otroligt söt!!! Gillar ju blått så ditt stilleben är på pricken i min smak.

Trevlig helg!

Lina Gardelid sa...

Hej!

Jag har en fråga jag gärna skulle vilja ha hjälp med på min blogg.
Bland de som svarat lottar jag ut ett presentkort på 200:- som kan användas i min webbshop!
Kom gärna och hjälp... vore väldigt tacksam för det.

Varma hälsningar

/Lina