måndag 22 augusti 2011

Fynd



















Det blev inte så många fynd trots allt, men de jag köpte gillar jag massor. Allihop :O)



Hyllan var superfin. Gillade de blå knopparna, och att man kan hänga grejer på stången. Kommer att bli perfekt i lillasysters rum. Pris 10 e. Vattenkannan blev jag också kär i vid första ögonblicket. Priset på den var 15 e, men då fick jag också den lilla söta babypuderburken (med innehåll) på köpet... Vattenkannan kommer att få bo i trädgården. Glasburkar börjar jag snart ha i överflöd, men kan bara inte motstå dem... Den rödrutiga köpte jag med tanke på julen. Pris 2 e. Den stora köpte jag för det annorlunda lockets skull, pris 6 e. Och den lilla burken var så fin utan en skråma på sitt lock, pris 7 e. Sen kunde man också hitta burkar i prisklassen 15-20, men dem fick de behålla själva. Gamla kakformar finns också ett ex antal här hemma sen tidigare, men inte just denna sorten... pris 2,50. Och så den tredelade trådkorgen, som jag minns att vi haft hemma en gång i tiden, pris 2 e. Perfekt som upphängd i köket.


Och nej det blev ingen fler bytta till samlingen min. Dom fanns nog där, men blev lite snål när prislappen på den minsta av dem var 45 euro... Och ingen blåvit arabiakopp till min samling. Där tog också snålheten mej, när prislappen sa 25 e, och tanten vägrade pluta ;O)




13 kommentarer:

Hanna sa...

Vilka härliga fynd!
Vattenkannan blev jag lite avis på ;) ..svårt att hitta såna här!

Ha d bäst!
Kram Hanna

StrandviksVillan sa...

Kakformen liknar ju alldeles på min, fast min har inte hål i mitten.
En sån där trådkorg tror jag nästan finns ute i garaget hos oss också ;)
Fina saker du köpte!

Nette Cecilia sa...

Fina saker du hittade håller med dig skulle nog bli flera inköp där om priserna vore mera humana .Kramis Nette

Livet på Vestergård sa...

Det var ju fina fynd du gjorde! Glasburkar kan man väl ha hur många som helst av :) Vattenkannan gillade jag också.
Ha det gott!

nattugglan sa...

vilka fynd!!! Jag har en liknande vattenkanna...Burkarna såg jag oxå på J.. men jisses va de ha blivit dyra..o enbart locken kosta över 5 euro på vissa ställen..Hyllan va fin med blåa knoppar...

All The Things I Love sa...

Du har ju också fyndat jättefina saker!
Och du har så rätt i att man tröttnar efter ett tag på marknaden. Jag och min syster försökte hålla blodsockernivån hög genom att knapra på marknadsgodis :)
Vi vandrade omkring i 9h, och dessutom ville sambon dit igen dagen efter. Då kändes det nog som att jag hade fått min årliga dos av Juthbacka! :)

Livet på Sjögård sa...

Fina fynd! Synd bara att byttorna var så dyra.
Tror bestämt att vi har en likadan hylla någostans i gömmorna... men kan inte bara minnas om den finns här eller hos mina föräldrar eller hos mommo....

Lantliga drömmar sa...

Fina saker, speciellt sprutkannan är härlig! Har en liknande här hemma, men den där var charmig med sitt långa "sprutrör" :)

Problemet är ju många gånger att priserna är så fruktansvärt höga! Fattar inte riktigt hur folk tänker, men om det nu finns någon som är beredd att betala så mycket som de begär så lönar det ju sig... :)

Moster och jag sa...

Fina fynd du gjorde på Jutbacka!
Men är prislappen alldeles för hög så får de nog lämna med varan.

Kamomilla sa...

Fina fynd, speciellt sprutkannan! :)

Liljas Corner sa...

Det är nog rätt dyrt på Juthbacka, känns det som. Men fina fynd har du gjort! Nivea-burken är så söt.

cina sa...

Fina fynd du gjorde. Sprutkannan påminner mig om farmor, undrar om henes finns kvar i någon gömma :)

♥Min Eden♥ sa...

Jag fyndade en exakt likadan vattenkanna ifjol..kärlek vid första ögonkastet, eller hur?
FIIINA fynd!
/nina