fredag 17 juni 2011

Rostig, charmig cykel

Tack för alla gratulationer :O) För någon vecka sen påtade barnen och jag ner potatis i vårt lilla land. Samtidigt passade jag på att kika in i vårt uthus. Jag har redan tidigare sett denna rostiga charmiga sak därinne. Men nu passade jag på att också lyfta fram den så andra skulle få se den... Inväntade någon spydig kommentar av mannen, men den kom aldrig. Jag tror han börjar bli van ;O)
 
Tycker det är rätt mysigt när man tänker på att denna cykel för måånga år sedan varit i användning och färdats längs samma byvägar som vi cyklar på idag!


Två inte så frodiga pelargoner hamnade i en gammal margarinlåda på pakethållaren.
 

Denna fredagskväll kommer att gå i talkojobbandets tecken, men sämre plats kunde man talkojobba på än denna just ikväll :O) Hoppas ni också får en rolig helg!

7 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Verkligen charmig cykel :)
Jodå, här har nog också gubben börjat vänja sig och lyfter knappt på ögonbrynet ens längre, haha!

Inget fotis för mig imorgon, ska jobba. Ta med regnrock och paraply!

Hoppas ni får en trevlig kväll med Jay ;)

Mjuka sa...

Den är så fin! Jag har också en gammal cykel, en svart från Husqvarna

Önskar dig en fin helg!

Kram Malin

Liljas Corner sa...

Oj, var det Jay ikväll! Börjar man bli gammal då man inte håller reda på sånt? ;)
Visst ser det charmigt ut med cykeln och pelargonerna! Ha en trevlig helg!

Livet på Vestergård sa...

Lyckans du som hade sån charmig cykel i uthuset :)

Ninette sa...

Rostiga cyklar "is the shit" ;) Charmig och fin med pelargoner som får snålskjuts. Vi har också en sån där rostig en hemma på vår gård. Tanken var att fixa upp den och peda omkring på den, men den får vara blomhållare den också än så länge.

Lyckoslanten sa...

Ser ju inte alls fel ut det där - cykeln med blomlådan! Vilken historia den cykeln bär på och jaa... så har du träffat Jay! Trevligt att du är med i min utlottning! :o)

Louise sa...

Roligt att du är tillbaka! och cykeln - ja den skulle jag också gärna ha vid min vägg! ;)