söndag 9 januari 2011

Loppisfat


Många av er har säkert redan sett denna boken. Jag gav den i julklapp åt min mamma, och den var så fint paketerad när den kom så jag har inte haft chans att bläddra i den förrän nu. Mycket fint i den, kanske aningen för retro för min inredningsstil här hemma, men jag tycker om att titta på bilderna och får också en hel del idéer som man enkelt kan omvandla till sin egen stil... :O)



Bland annat ovanstående bild fick mej att börja plocka bland mina loppistallrikar.




Och vips så hade jag rätt enkelt fixat mej ett nytt kakfat :O) Spraymålade en gammal loppisljusstake, hittade superlim i mannens skåp, och så var det klart... Tänk så fint att duka med detta på kaffebordet! Borde bjuda gäster nu så jag får det provat, men idag är vi bortbjudan på lunch så det blir nog en annan dag :O)

8 kommentarer:

Livingroom sa...

Hejsan!
HAr inte sett den boken, inte vad jag minns inte... fatet är ju jättesnyggt och tänk så lätt att fixa. Snart börjar uteloppisarna igen och då får man äntligen åka på "fyndresor" igen.
Ha en fin söndag,
-Lotta-

Hannasvirrvarr sa...

Kul att du också gillade boken! Du har så rätt i det där du skriver, att man kan få idéer som man kan tillämpa på sin egen stil fast föremålet man fick idén från inte var det.n

Hvita Hjärtat sa...

Wow, det blev fint! Passar bra i ditt kök!

Kram,
Jennie

Kajsa sa...

Det blev jättefint! Bra att få användning av sina tallrikar på annorlunda vis!

alegni sa...

grymt snyggt blev det!
kram
ingela

Liljas Corner sa...

Snyggt! Jag har också planer på ett våningsfat, men ännu har jag inte kommit längre än till att handla hem några fina tallrikar...

Louise sa...

Härligt när man får idéer som man kan omvandla till egen nytta och glädje ;) Fint blev fatet!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Vad fiffigt - och du är ensam om att ha just det fatet:)

Vilket fint kök du har .....

Stor Kram Annelie ♥