lördag 4 december 2010

Vedkorg nr 4




Jag eldar i öppna spisen mest varje kväll, och som synes även dagtid när vi är hemma. Inte för värmens skull, utan för att det är så himla mysigt! Så härligt med knastret och lågorna som fladdrar... Sen vi flyttade in och fick spisen klar är vi nu inne på vedkorg nr 4. Nummer 1 var en vitmålad gammal potatislåda, som var väldigt opraktisk. Tung att bära och tog mycket utrymme. Vedkorg nr 2 var en blåvit emaljhink som jag gillade massor. Väldigt opraktisk tyckte mannen, för där rymdes bara några få stickor... Nummer 3 har vi haft härinne nu emellan och den var en riktig ordentlig vedkorg i original som vi tog från mannens mormors hus. Väldigt praktisk tyckte mannen, men tyvärr var den så murken i botten så halva huset var fyllt av skräp... Men nu har vi således denna som är alldeles perfekt!

Idag har jag besökt Huset på landets julbutik. Där var det också himla mysigt! Kunde köpt hela sortimentet, men begränsade mej till det jag verkligen skulle ha... Sen for vi till Halpahalli. Där var det inte lika mysigt med allt folket ;O) Skall också passa på att påminna om Berits och Vivans konstutställning i konsthallen som började idag. Öppet denna helg 13-17 och inkommande vecka 17-20.

7 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Visst är det mysigt att elda och fyran där passar in i bilden! Det är mycket i nätbutiken man vill ha men man får begränsa sig. Håller som bäst på att samla ihop det som andra behöver bättre än mig och det känns bra. Tack för påminnelsen om utställningen! Ska in till stan på två möten i veckan, så då får det bli ett besök! Ha en skön helg du! ♥

Vform sa...

Det som används så nöts ;)
Tack! Och tack för titten idag!

Kajsa sa...

Va fint med alla ljusstakarna på spisen! Jag gillar oxå att elda så ibland kan det lätt bli för varmt här....
Jag skulle gärna vilja beställa av dej el din mamma ett halsband. Hur göra?
Ha det bra!

Livet på Vestergård sa...

Just nu sitter jag och njuter framför vår öppna spis medan jag hälsar på hos trevliga bloggare :)
Vilken tur att ni hittat en vedkorg som både är snygg och praktisk.
Nu tror jag att alla andra utom jag har besökt julbutiken. Hoppas att jag hinner dit innan jul!

Kamomilla sa...

Här eldas det flitigt också, men vi är liksom tvungna om vi ska ha det varmt. Mysfaktorn kommer på köpet :)

Mona sa...

Så vackert med en vit vedkorg! Har också tänkt måla mina vita, men inte fått det gjort ännu. Skulle vara bättre att göra det på sommaren, när man kan måla ute.
Trevlig självständighetsdag!
Kram, Mona

StrandviksVillan sa...

Här eldas det också flitigt nu. Vi har också prövat flera olika varianter av vedkorgar, fast i "vedlåren" ryms förstås mycket i gången och det bärs in i plasthäckar. Sen brukar vi också ha lite ved i en zinktvättbalja.

Skulle gärna komma på utställningen, men tiderna passar mig inte alls... Jobbar kvällar i kommande vecka och är upptagen idag.

Ha en fin självständighetsdag!