måndag 26 april 2010

Förvaring



I lördags var jag på träningsläger till Jakobstad! Storasyster gympade hela låånga dagen, medans jag fick flanera på stan och liknande inte såå jobbiga saker ;O) I Jakobstad finns ju DEN boden, som de flesta säkert hört talas om... Och ja den var precis så mysig som jag föreställt mej. Ljuvliga saker, både för yngre och äldre, härliga kläder och underbara smycken. Och vad köper man då när det finns nästan hur mycket vackert som helst att välja bland... Ja inte mycket! Men det blev i allafall några somriga tepåsar :O)


Plockade fram några gamla glasburkar ur gömmorna. Klippte etiketterna av påsarna, limmade dem på burkarna och vips hade jag egen fin teförvaring. Doftar ljuvligt och smakar precis lika ljuvligt! 

Köpte också något annat som tröst åt lillasyster som var tvungen att stanna hemma. Kan säga så mycket att det innehöll tyll, meen det blidde inte riktigt som vi tänkt oss... varken hon eller jag. Även om hon var glad åt gåvan. Kanske jag visar det en annan dag ;O)


10 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Fiffigt att hälla över teet, så det behåller aromerna.

Jag skulle också gärna besöka den boden. Den i V är så liten och trång...

Tack, E mår redan bättre, men får stanna hemma ännu imorgon för säkerhets skull.

Lyckoslanten sa...

Visst är det märkligt när man är i den butiken och blir överväldigad när man kommer in, så blir det för mycket. Då behöver man tid att smälta. Fiffigt av dig att fixa etiketter så fint och helt i din stil! :o)

Louise sa...

Snygg förvaring!!

Elsa sa...

Kaunista säilytystä, ja näkee heti mitä purkki sisällään kantaa... ;)

bean emäntä - bea's sa...

Oj, just den boden önskar jag att jag hade möjlighet att besöka!

Snyggt det blev!

Livet på Vestergård sa...

Den affären skulle jag gärna besöka...bara den inte låg så långt bort.
Fin teförvaing du fick!

Anonym sa...

Så roligt att du fått besöka Jakobstad!!!
Ja, DEN butiken är nog väl värt ett besök!:)Stans bästa!:)

Lantliga drömmar sa...

Det blev ju fint att sätta te i glasburkarna!

Oj, det är nog en evighet innan jag varit till Blossom, och då är jag ändå in till stan ett par gånger i veckan! Mysigt mysigt är det där! :)

Hvita Hjärtat sa...

Fina burkar! Jag brukar också besöka Blossom då jag är på jeppisbesök. Det finns ju så mycket fint där, kan faktiskt vara svårt att välja ut nåt att köpa, så man kan gå in bara för att titta och samla inspiration och idéer. (Jag tror ju hårt på att man kan göra det mesta själv!)

Ha det så bra!
Jennie

alegni sa...

jo, man blir lite handlingsförlamad när man kommer till blossom. efter de två senaste besöken där har jag faktiskt gått ut utan att köpa något alls!
kram