fredag 26 februari 2010

Vita söta ...


Tre tomma krukor i köksfönstret...  perfekt med tre vita söta penseér saint paulior! Tack för tipset strandviksvillan. Antar att vi inhandlat dem på samma ställe. Dessa påminner mej om mormor, precis som pelargonerna påminner mej om farmor :O)


Håller på att återuppväcka några pelargon-plantor jag haft i garaget över vintern. Inte en blick har de fått av mej på flera månader, men faktiskt syns lite livstecken i några av dem. Fortsättning följer... :O)

Skön helg på er! Barnens sportlov har börjat. Mitt börjar först på onsdag. Skall dock tjuvstarta med byns friluftsdag på söndag! Idag vräker snön ner och vi har nästan plusgrader... hmmm, kändes ändå bättre med -20 och sol ;O)

Edit: jag och blommor... penseér??? vet inte var jag fick det ifrån... drömmer tydligen mer om våren än jag vågat erkänna ;O)

14 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja jag skulle ha tagit tag i mina också. Men hela kruk förrådet är helt igensnöat. Hoppas på att mannen orkar gräva sig fram dit :O

Kram Viveka

Livet på Vestergård sa...

Vad duktiga ni är alla som får pelargoner att övervintra.Jag skyller på att jag inte har något ställe att uppbevara dem på :)
Ha en skön kväll!

Kamomilla sa...

Jag som lyckades döda mina pellisar ifjol... Jag kan helt enkelt inte det där med blommor... Bara plastgrönan trivs hos mig...

Ha en fin helg!
Kamomilla

Anki sa...

Det är Saint Paulia du har köpt :)
men vita såna är oxå fina

Hanna sa...

Ja, som sagt... Saint Paulia :)
Dom va jättefina där i fönstret!
Riktiga mormorsblommor, fast för mig är det min mamma jag blir påmind om... hon hade massor av såna när jag va liten, lila :)

Ha en skön helg!
Kram Hanna

StrandviksVillan sa...

*Fniss!*
Jag skulle också hellre ha penséer än saint paulior :D
Fast dom skulle nog inte trivas inomhus förresten... Något att se fram emot att ha på trappan i gamla hinkar, snart, snart :)

StrandviksVillan sa...

Måste bara förtydliga att det inte är jag som kommenterat här ovan under namnet Anki...

Lyckoslanten sa...

De är verkligen söta dina vita saint paulior! Jag lyckas inte så bra med dem, men pelargoner däremot frossar jag i. De påminner om min mormor. Ha en skön helg!

Liljas Corner sa...

Hihi :) Ja nog skulle det va trevligt om pensétiden skulle vara här, men dom är nog riktigt söta saintpauliorna också.

Hoppas det inte snöar och är dimmigt hela sportlovet!

ps: det är nog riktigt dammigt hos oss också... Vårsolen har sina sidor.

Anki sa...

HaHa Mia! Det var kassörs-Anki som anmärkte på blommorna ;)

Nicole sa...

Oj va ljust och fint i kösfönstret. Vita saint paulior är så söta. Ja penséer, du har kanske fått årets första trädgårdstidning du också och började tänka på penséer?? Snart är de första här i alla fall...
Vilka söta muffinsformar du fyndat på loppis också, förstår att du är nöjd med fynden!!
Kramis,
Nicole

Skogsdoft & havsbris sa...

Nog är det ju fint med saint paulior också! De är så hemtrevliga på något sätt, och allt som blommar och piggar upp lite i grådiset just nu är välkommet!
Jag har två pelargoner som stått i köksfönstret hela vintern, pga att jag inte har något förråd eller liknande (vårt förråd är kallt nämligen) där jag kan förvara dem över vintern. Den ena, mårbackapelargonen, har faktiskt börjat blomma redan! :O
Ha ett riktigt skönt sportlov sen när det börjar! Här snöar det också för fullt idag, och det känns konstigt när det är 20 grader varmare än vi blivit vana med den senaste tiden...

Livingroom sa...

Söta blommor. Man blir ju blomgalen alltid på våren...
Hoppas ni har ett fint sportlov. Vårt är ju över vi det här laget men snö fanns det ju och skoj hade barnen.

Lotta

H ennA sa...

Tack.

Så fint med blommorna, jag hoppas jag finner glädjen snart igen..fixa blommor o sånt...

Kram Anne