söndag 20 december 2009

Glögg och godis



 

Har för första gången i mitt liv gjort glögg! och den blev supergod :O) Glöggkryddorna är så fina i sej själv, så man kunde nästan ha dem att ligga framme och dofta.



 

Har också fyllt en massa burkar med godsaker. Har hittat en massa underbara recept i bloggvärlden, så nu har vi gjort både rocky road, cornflakes crisp, och cookies in a jar... Någon kanske får någonting ;O)





Några dagar kvar nu! Men klapparna är klara, granen snart på väg in, det värsta dammet borta och det mesta pyntet pyntat. Så nu får julen komma... :O)


19 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Oj va sugen jag blev på glögg och kex nu! Det var nog dina fina flaskor och burkar som gjorde det :)

Hoppas dina arbetsdagar går riktigt fort nu så att du snart får njuta av julledigt!

Kram.

Viveka i Bläckhornet sa...

Men så smarriga godisarna såg ut. Är de värda att baka? Undra om jag ska göra sista rycket och baka dem imorgon...

Kram Viveka

Hanna sa...

Oj, vad ni hunnit med mycket! Fastän vi båda är lediga så är granen ännu i skogen, dammråttorna syns lite här å där, pyntet i skrubben. Men klapparna e så gott som klara!

Ha en skön julvecka!

StrandviksVillan sa...

Vilka superfina gåvor!!
Det där tyget har jag också av här hemma :)
Idag har jag gått an som värsta Duracell-kaninen, haha! Har storstädat barnens rum, så alla klapparna ryms in där sen ;)
Så fort de har somnat ikväll ska vi paketera, om jag inte somnar före, vill säga...

Ha det bra!

Livet på Vestergård sa...

Jag har aldrig gjort egen glögg,men det skulle vara roligt att prova. Bra ide´ med recept o ingredienser i glasburk!
Ha det bra!
Kram Kicki

Anonym sa...

Vackra omslag till godsakerna! Hoppas jag hinner baka mera innan jul. Det tar liksom slut på en gång hos oss :)

God Jul!

Åsa

Lyckoslanten sa...

Det där ser proffsigt och trevligt ut, som alltid när du trollar. Här får inte julen komma ännu, har en del paket att fixa. Men de här dagarna när man pysslar med paket och mat är de bästa. ♥ Ann-Lis

Hvita Hjärtat sa...

Ser supergott ut! Finfina gåvor :-)

Kajsa sa...

Vilka härliga gåvor! Gillar även din fina köksgardin:) Ha en fin jul!

Sanna sa...

Mmm så gott det är med glögg, pepparkakor och julgodis. Vilka underbara egentillverkade julklappar. Så fina burkar och flaskor!

Kram Sanna

alegni sa...

förr gjorde mamma alltid egen glögg, men det har jag inte börjat med själv. vem vet, kanske en vacker dag ;)
vad fina burkar och flaskor du fixat. en sån skulle man nog inte tacka nej till!
ha det gott, men skynda inte på julen... jag vill suga på karamellen än. kram

Hanna sa...

Åh vad mycket julgott du har gjort!
Våra cornflakes crisps o rocky road är nästan slut :(
Egen glögg har jag aldrig provat göra... måste ta o prova det med :P

Ha d gott!
Kram Hanna

Livet som det är sa...

Vad flitig ni är. Ser fram emot att få smaka på godisarna å glöggen :) å julmaten!

Här e de jäätte kallt nu...burr! Ja tror tom Tindra fryser.

Julekramar

Anonym sa...

Å, det ser så gott ut!!
Hur hinner du med allt ?;)

Ja, nu är det nära...

Lantliga drömmar sa...

Så vackra jul-förpackningar/
-presenter du gjort! Verkligen ingen dålig present att få en sån gåva!

Louise sa...

Stoooor julkram till dig!

kati sa...

Joulutervehdyskäynnillä, eli oikein ihanaa joulua sinne teille! Kauniita ovat noi purkkisi ♥

H ennA sa...

Så fint du har fixat med burkar och glas! I år blir det en vit jul, ganska så ovanligt i dessa trakter..så nu ska det njutas av snön :-)

Ha en underbar jul!

Hyvää joulua!

Kram Anne

Kamomilla sa...

Tack för din häldning, och God jul till dig också!
kamomilla