måndag 31 augusti 2009

Vännernas villa


Villan kommer att bli såå fin när den blir klar. Ännu återstår en hel del, men resultatet så långt är toppensnyggt! Önskar att den vore min ;O)


Utvändigt är panelen svartmålad med vita detaljer och invändigt blir det vitt i mängd och massor. Ljust och fräscht!! På väggarna ohyvlade vitmålade brädor. Kunde jag tänka mej att ha själv också...


Vi trotsade det blåsiga vädret och satt ute och åt både kväll och morgon. Friskt och skönt och trevligt med den vackra utsikten. Rätt intensivt med 4 energiska barn på litet utrymme, men de badade (!) mellan varven, och plockade surbär (havtorn) och inventerade ön... :O) Tack för en skojig helg!!


När man blir bortbjuden, och dessutom med övernattning, hör det ju till att man har med sej en gåva... Detta blev det denna gången! Home made by me :O)




16 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Hej du! Länge sedan jag tittade in här, och massor av fint har du visat! .) Roligt att få se en helhetsbild på ert hus, som ser så mycket annorlunda ut än jag föreställt mig! :) Vackert hur som helst!

Vackert ser det också ut att vara vid vännernas stuga, och jag blir såå nyfiken på insidan...! ;)

Viveka i Bläckhornet sa...

Ahhhhhhhh så vackert det ser ut att vara. Får vi se insidan senare?

Charmig gåva du hade gjort!

Kram Viveka

Lyckoslanten sa...

Vissa får verkligen till det! Både vännerna dina med sin villa och du med dina fina presenter! :o)

Vekarus sa...

Ihania lahjoja olet tehnyt! Olisi kiva nähdä enemmänkin kuvia huvilalta!

alegni sa...

verkligen snygga färger!
jag borde komma mig för att göra nya skyltar. har flera önskemål, o har legat lågt alltför länge nu!

StrandviksVillan sa...

Blir verkligen snyggt!!
Känner igen den där väggkroken åt lyktan ;)
Finfina presenter du hade med dig!

Kamomilla sa...

Tack för titten, det blir säkert superfint!!
Härlig svart stormlykta! Var hittar man såna?

Liljas Corner sa...

Inte så dumt att ha er som nattgäster! :)
Just en såndär villa vill jag ha nångång i framtiden!! Snyggt!

Mjuka sa...

VÄnnernas stuga ser ju helt ljuvlig ut!! SÅ snyggt med svart panel
kram Malin

Sabina sa...

Snyggt med svart och vitt! Sådana villor ser man inte mycket här, mera i Sverige o Danmark.

sabina sa...

En sån villa som vi funderar på verkar det vara! Så snyggt med svart och vitt!

Fina gåvor!!

Frida sa...

Det ser verkligen snyggt ut, fina skyltar du har gjort.
Kram Frida

mimmuli sa...

=) Va fin villa! Blev lite nyfiken hur det ser ut inne...=)) Så fina gåvor du gjort..

Ha de så bra

Kram Mimmuli

bean emäntä - bea's sa...

Fina skyltar du fixat!

Blev också jätteförtjust i lampan på er altan i förra inlägget. Var hittar man sådana...?

Anonym sa...

Jättehärlig villa era vänner ser ut att ha!:)

Nicole sa...

Vilken fin villa, lite danskinspirerade färger på utsidan.
Vitmålad råspont skulle jag också ha velat ha i vår stuga då vi gjorde om vardagsrummet, men vi valde att bara måla väggarna vita i detta skede. Man får inte allt man vill...
Charmiga gå bort presenter-som alltid!