fredag 15 augusti 2008

Boktips...


Jag som är "blåvit" har här ett boktips till er som också är "blåvita"... Denna har funnits på norska tidigare, men har nyligen kommit ut på finska. En hel del trevliga saker fanns där och jag blev inspirerad att fixa till bla ett lapptäcke av gamla stuvbitar eller varför inte en duk till trädgården.





Några blåvita lavendelhjärtan av slitna kökshanddukar blev det till en början iallafall...



Har en hel massa sådana här gamla charmiga knappar. Tänk att man kan tycka att knappar är charmiga... :O)



Ikväll är det fotbollsmatch med knattarna! Lite i motvind har de hittills spelat, inte vunnit en endaste match... Månne det kan bero på tränaren (pappa...:O)?? Men åtminstone de yngre bryr sej egentligen inte, och huvudsaken är ju att de har roligt! Och efteråt åker vi på "Slättens Mystik" in till centrum. Ett årligen återkommande evenemang, som de senaste åren tyvärr har blåst och regnat bort, men idag ser det ju lovande ut... SOLEN skiner!!! Få se vad mystiskt vi hittar där i år... :O)

Tack alla ni som hälsar på här och kommenterar. Hoppas att ni får en trevlig helg!

17 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Härlig bok och så fint hjärta du fixat till! Nu blir jag ju ännu mer sugen på att börja sy nåt av alla mina (påtänkta) projekt!
Jag jobbar kväll så det blir tyvärr inget besök på evenemanget...

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken fin bok du hittat!
Jag fick hem en från Adlibris igår, At home with white heter den...har bara snabbkikat, men det var många vackra bilder i den.

Här blir det också fotboll ikväll, men här är det mannen som spelar seriematch...min roll blir idag kioskförsäljningen i samband med matchen. Imorgon väntar ett bröllop för några vänner, så nu hålelr vi tummarna för solen!

Kram!

Kamomilla sa...

Vilken läcker bok! Den är säkert otroligt inspirerande!

Marja Kristiina sa...

Tack ska du ha! Men du... Är det sant att inte en endaste en kom ihåg din namnsdag? Vad tråkigt :-/

Ha en skön helg i alla fall!! Borde bli ganska varmt!

Mari sa...

Tuo on ihana kirja. Olen selannut sitä, mutta en harmikseni ostanut... Sinullekkin aurinkoista ja kesäisen lämmintä viikonloppua;)

Mari

Sarppa sa...

Kirja näyttää todella ihanalta... ja nuo vanhat napit on aivan ihania, itselläkin niitä joskus oli..

Galleri Hönshuset sa...

Ihana kirja, sen mun pitää ostaa! ;) Nu skiner solen här också...Ha det gott. Kram Pirre

sabina sa...

Tack för tipset om boken! Den ser ut at kunna vara riktigt inspirerande. Ha det så kul!!

H ennA sa...

Hejsan...det ser ut som att det finns massor med fina ideér i den boken..tycker att det är fint med blåvitt men är dock själv ingen "blåvit" fantast...Blev så sugen att köpa många fina böcker jag såg i Finland..hittade en "vit" bok på ett loppis för 5 euro, samma bok såg jag i bokhandeln för åtskilliga tior mer, så lite har man fyndat ;-)

Ha en superfin helg!

Kram Anne

Anonym sa...

Den boken ser jättefin ut! Jag gillar ju blåvitt också!
Fint hjärta du sytt!
Ha en skön helg.

Valloittava valkoinen sa...

Tosi ihana kirja ja sydämmet on somia!

Millas hem sa...

Här har du en till blå/vit!
Boken ser ut (det lilla jag kan se) att innehålla mkt fint!
Men det hade varit lättare med norskan än finskan! :)
Kram Camilla

Mjuka sa...

Vilken mysig bok du fått tag i. TÄnk om den kunde finnas i rödvit också :-) Hjärtat är så fint!
Ha en fortsatt skön helg
kramar M

maano sa...

kuvasi ovat ihania ..ja tuo kirjasi vaikuttaa kivalta :)

Maria sa...

Den boken ser verkligen läsvärd ut!! Är svag för blå - vit inredning!! Gillar verkligen hjärtat du sytt, och knapparna är såå fina.........snart har jag nog ett liknande i köket, bara jag hittar passande tyg i gömmorna ;O)

Lantliga drömmar sa...

Den boken ser ju jättefin ut! Måste nog ta mig en närmare titt på den om jag hittar den någonstans! Tycker också så mycket om blå-vitt, kanske för att det är så finländskt? ;-)

Hoppas matchen gick bra denna gång, och att ni hade en riktigt skön dag och kväll!

NinaH sa...

Verkar vara en härlig bok! Synd man inte behärskar finska- men bilderna kanske räcker?;-)