måndag 28 juli 2008

Gåvor

Den ena köpt på rea och den andra från loppis för nästan samma peng. De är inte exakt lika men matchar varandra. Så nu har vi varsin bredvid sängen...



Har varit asocial, obloggad och riktigt datorfri denna vecka!! Skönt faktiskt och kanske hälsosamt också... För nu imorse kl 8 satte jag mej framför min vän Mac:en för det kommande året... :O) Har ägnat mej åt familjen, stranden och SOLEN de senaste dagarna! Summasumarum av min semester är några soliga dagar i början, några riktigt soliga dagar nu på slutet (tur är väl det...), alla större målarprojekt ogjorda, men många mindre oplanerade projekt gjorda. Och livet fortsätter ju efter semestern också... :O) (fast det inte alls känns så just nu...) Skönt ändå att barnen får fortsätta sin ledighet ännu två veckor innan skolan börjar. Skall bli intressant att höra om deras dagar när pappa skall packa picknickkorgen och bilen full av alla andra strandsaker (han är absolut inget strandlejon... :O)


En av dessa dagar hade jag besök av en väninna från skoltiden, som numera bor i landet over there. Hon vet vad jag gillar, för hon gillar samma saker... :O) Fick några verkliga rariteter av henne!! I och med hennes flytt till landet långt borta kunde hon inte släpa med sej alla sina grejer så då fick en del av dem flytta in hos mej istället. Tack snälla snälla du!! Ser framför mej glasburken full med lök, och det härligt slitna arabiafatet fullt med gröna äpplen. Och gamla vackra flaskor kan man inte få för många av...

Och nu har jag en hel del att läsa ikapp hos er andra... :O)

15 kommentarer:

maiju sa...

Ja, inte skall man sitta med datorer on a day like this! Vet att det känns lite jobbigt när semestern tar slut men det betyder inte att hela sommaren är slut. Själv sliter jag med min gradu, inte så lätt heller...

Oj, vad fina saker du fått! Den stora glasburken är nog toppen - lite annorlunda än de andra som man brukar se på loppisar.

Men nu skall vi njuta av solen - (och jag måste fortsätta med graduskrivandet, usch!!)

Marja Kristiina sa...

Go with the flow, man! Ibland är det viktigt att bara sätta sig i solen med en kall dricka or NJUTA! Ingen målning, inget pyssel, bara lugn o ro. Då fyller man sig med energi och inspiration och efteråt känns det kul att börja syssla igen.

ÄLSKAR dina gamla (och nya) glasföremål!

Kamomilla sa...

Visst är det bra med lite semester mellan varven! också från bloggen..
Allt har sin tid och när höstmörkret faller lär vi alla flockas kring våra skärmar ändå...

A home far away sa...

Oj så många fina detaljer du har hemma hos dig och vilken tur med lyktorna vid sängen!

Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

Bar det av till stranden genast efter jobbet eller? Tyckte jag skymtade er bil då jag kom i land:o) Hoppas du haft en bra första jobb-dag!

sabina sa...

Visst hade det varit kul om du också dykt upp! Huset på landet sa att du troligen inte skulle komma. Vi hade vårt bord rygg i rygg med deras! Helt otroligt eller hur? :)

Synd att din semester är slut, nu när vädret har svängt. Men jag hörde att det börjar regna i slutet av veckan sååå.... vi får hoppas att det inte stämmer!

StrandviksVillan sa...

Visst går veckorna ovanligt snabbt när man har semester...?
Men kvällarna är ju förhoppningsvis ännu länge varma och sköna så man kan sitta utomhus eller pyssla med nåt!
Jättefina saker du fått!

Sarppa sa...

Oletan että nuo on kirpparilta, oli tai ei niin aivan ihania on..

Anonym sa...

Hejsan!
Det var jättefina saker du fått!
Hoppas du hade en skön semester.
Ja, man sitter inte alltför mycket framför skärmen nu när det äntligen har blivit sommar!
Jag väntade o väntade att någon skulle komma o presentera sig som galleri m&b i lördags, men ingen dök upp, hihi.
Det hade nog varit kul att träffas!
Men, kanske det kommer flera tillfällen!

Maria sa...

Javisst fortsätter livet efter semester.....och det är ju det som är det "riktiga livet"....semester är ju för lyxigt för att vara sant *BLINK*

Underbara saker du fått !!

Lantliga drömmar sa...

Vilka härliga saker du fått!

Själv har jag inte kunnat hålla mig helt borta från datorn under ledigheten, men jag har ännu inte bloggat själv, så lite semester har jag också haft! ;-)

Ha det gott!

Mjuka sa...

Vackra saker du fått!!!
kram M

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Ljusstakarna var riktigt fina, kul att dem var olika men ändå lika! Visst är det kul att man kan inspirera någon, jag tänker på din syster... Jag gillar den vita kannan du visar, är ute efter en sån. Ha det gott. Kram Pirre

maano sa...

ihania kuvia .. kenties uusia hankintoja ? ku eihän mulla toi ruotti väänny :) tuollaset kynttilänjalat löytyy minultakin :)

Vackrare vardag sa...

Så vackra, så vackra saker!