torsdag 24 april 2008

Min Quilt...

Har länge beundrat alla qviltar som förekommer här och där på sidorna. Skulle också vilja ha en själv, men tycker de är lite onödigt dyra just nu för min börs (förutom den på billiga boden som också var riktigt ok). Men kom då på att min farmor för ett antal år sedan hade virkat ett sängöverkast åt mej. Skäms verkligen för att jag hade glömt det, men just då när jag fick det var det inte riktigt aktuellt med virkade saker i mitt hem. I allafall häromkvällen när jag fördrev lite mellantid hos mina föräldrar inventerade jag mina gömmor. Har faktiskt en del saker där ännu, fast det är ca 15 år sedan jag flyttat hemifrån... :O) Och där låg det detta underbara virkade överkast. Det är stort och så vackert. Tänk vilket arbete!!! Jag hoppas hon någonstans kan se nu att det äntligen kommer till användning...


Sänggaveln som syns är egentligen två gavlar vi kapat av en gammal utdragssäng.

Hittade även dessa blåvita gamla arabia tallrikar som kommer från min mormor, och dessa söta små gafflar i olika modeller. Tallrikarna är härligt slitet använda. En fick flytta upp på min tallrikshylla bredvid en annan blåvit tallrik som jag ärvt av min farmor, och gafflarna fick bo i en glasburk på kökshyllan.

14 kommentarer:

Lenas pysselgrop sa...

De små gafflarna är så söta!

Lilla Blanka sa...

Vad roligt att du hittat och tagit fram dina gamla skaer du fått, de är jättefina!
Jag håller med..ibland är det inte precis rätt smak när man får saker men väntar man så kan smaken ha förändrats eller så kan grejerna blivit "populära" igen och då är det kul att kunna plocka fram ur gömmorna :)
Kram
Mia

Marja Kristiina sa...

Vilket underbart vackert överkast! Gömmorna rule ;-)

StrandviksVillan sa...

Vackert som vanligt! Det är inte bara en eller två gånger jag varit arg på mej själv för att jag gjort mej av med gammalt "skrot", men smaken ändras ju och nu förstår man bättre. Inte många dagar sen jag funderade var mitt sängöverkast är, det har dessutom min mamma fått av sin mormor!

Johanna sa...

Vilka fina tallrikar!
Jag gillar också massor bilden med dina glasburkar.

Nicole sa...

Vilka gömmor du har! Otroligt vackert överkast. Jag var också totalt allergisk mot alla "virkadollar" tidigare, men nu tycker jag att de är hur fina som helst...Har ett i sovrummet vi också, men tyvärr räcker det inte till dubbelsängen. Fina tallrikar till din härliga tallrikshylla!

H ennA sa...

Hej...

Vilket fint virkad överkast! Den måste du vara rädd om.

Vår lilla Milla har hittat hem..men tyvärr är hon skadad, ena bakbenet är antingen ur led eller brutet, hur svår skadan är vet vi inte än..vi ska till veterinären om ett par timmar. Men så skönt att ha henne hemma igen...

Må väl!

Kram Anne

Gårdsromantik sa...

Men vilka fynd du hittade - underbart överkast och härliga tallrikar!

Kram Maud

Anonym sa...

Såna fina saker du hittat!
Äger också 2 st virkade överkast som min farmor och mormor virkat. De är så fina!

sabina sa...

Jättehärligt sängöverkast! Gillar dina nygamla fynd!!

Kamomilla sa...

Mycket vackert du visar idag (igen) !!!
Vilka härliga tallrikar!

Ann-Catrin sa...

Tänk vilken tur att allt det fina fanns kvar... överkastet är helt ljuvligt fint.. tänk vilken skatt!!!

Kram på dig A-C

Anonym sa...

Har oxå ett underbart sängtäcke efter min mormor:).Men tänk vilket jobb, i mina ögon är det ett konstverk. Urgulliga gafflar.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ooohh,,,vilka skattert!!

Ha en underbar Söndag!!!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!