onsdag 26 mars 2008

Kista nr ett

Denna kista har skymtat på några bilder. Den står i vårt vardagsrum och är stor, tung och härligt nött och sliten... Jag hittade den för några år sedan uppe på vinden i min svärmors föräldrahem. Fick några hemska blickar (av sambon...) när jag sa att den måste vi ju bara ta tillvara... Den stod som sagt uppe på vinden, längst inne i en liten skrubb och var STOR och väldigt TUNG. Men på något vis gick det ju iallafall...:O) Har förvarat alla mina inredningstidningar i den innan flytten, men den blir så otroligt besvärlig att flytta, så nu är den faktiskt tom.



4 kommentarer:

ACStyle sa...

Jättefin! Tänk vilken historia den har bakom sig. Tycker det är så tråkigt att inte kunna pynta fint på soffbordet ännu, åtminstone inte förrän efter kl 21 på kvällarna ;)så jag borde också få upp några hyllor på väggarna, utom räckhåll!

Kamomilla sa...

Åh så jag är avis på den! Ett helt klart"vill ha" objekt att lägga till Kamomillas önskelista...
Du är lyckligt lottad du! :)

Johanna sa...

Den är helt jättefin! Vi har nästan en identisk hemma som jag bara älskar. Vår har årtalet 1750 inristat, så ny är den inte ;)
Jag fick den av min pappas mormor då hon ännu levde så den har även ett stort känslomässigt värde. Skall i något skede lägga ut en bild på min blogg också...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vacer...vill med ha en sådan ju!!!


`·.,(¯`·´¯)
(¯`·´¯).·´
`·.,.· L O V E
♥Kramar Mamma Millan♥
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨